خراسان

نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری؛ فرصتی برای جذب فعالان صنعت مالی زیر “یک سقف”

نمایشگاه مشهد

به‌گفته مسئولان اگر زیرساخت‌های مناسبی برای نمایشگاه‌هایی از جمله نخستین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراهم شود می‌تواند در بازگشت اعتماد عمومی مردم به نظام اقتصادی و سرمایه‌گذاری اثرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به عنوان بزرگترین رویداد ایران در زمینه بورس، بانک و بیمه که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه بورس، بانک و بیمه برپا می‌شود، فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت‌های فعال، دستاوردها و خدمات خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این عرصه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این عرصه، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آینده خود را معرفی کنند.

در این نمایشگاه که در راستای معرفی قابلیت‌های نهاد های مالی داخلی و خارجی برگزار می‌شود، ارکان بازار سرمایه، بانک‌ها، موسسات تأمین مالی، شرکت‌های فعال بازار سرمایه، شرکت‌های بورسی، کارگزاری‌ها، نهادهای سرمایه‌گذاری، ستادهای سرمایه‌گذاری استان‌ها، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نیز مجریان و دست‌اندرکاران طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه گذاری کشور در بخش‌های بازار سرمایه، انرژی، گردشگری، مسکن و عمران و شهرسازی حضور خواهند داشت.

در همین راستا پای صحبت‌های برخی مسئولان درباره مزایا و ماموریت‌های نخستین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

جذب فعالان و متخصصان سرمایه‌گذاری و صنعت مالی زیر “یک سقف”

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به برنامه ششم توسعه اظهار داشت: اخیرا بندهایی تصویب شده است، بندهایی مانند حمایت از فعالیت بورس کالا، انتشار ابزارهایی مرتبط با بخش کشاورزی و همچنین ابزارهایی مانند سلف، سلف موازی و اختیار معامله که نشان از توجه مجلس به توسعه بازار سرمایه دارد.

محمدرضا پورابراهیمی درباره ضرورت اصلاح نظام بانکی گفت: قانونی که در نظام بانکی تدوین شده است عمر ۳۳ ساله دارد، این قانون همان عملیات بانکی بدون رباست و اکنون لازم است با توجه به شرایط اقتصادی و متناسب با مقتضایات روز اصلاح شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نخستین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد اظهار داشت: نمایش دستاوردها و توانمندی‌های داخلی و خارجی در صنعت مالی، جلب توجه جامعه به صنعت مالی با برگزاری نمایشگاه، به‌وجود آوردن فضا و بستر مناسب برای مشارکت‌کنندگان جهت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، به‌وجود آوردن فضای تعامل و مذاکره و جذب فعالان و علاقه‌مندان و متخصصان سرمایه‌گذاری و صنعت مالی زیر یک سقف باید مدنظر برگزار‌کنندگان و مجریان این نمایشگاه قرار داشته باشد.

بازگشت “اعتماد عمومی” با برپایی نمایشگاه‌های مالی در مشهد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد اما درباره نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری اظهار داشت: اظهار داشت: به هر حال در سال‌های اخیر در مشهد نوعی فضای ناامنی اقتصادی در مشهد ایجاد شده است و قطعاً این ناامنی یکی از معیارهایی است که می‌تواند زمینه سرمایه گذاری را در مشهد اندک کند.

سید عبدالکریم جوادی بیان کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد راهکارهای برطرف کردن این معضل از رویکرد و توان حوزه بومی و استانی خارج شده است و باید در سطح ملی این مسئله را پیگیری کنیم. خراسان قطب صنعت و کشاورزی محسوب می‌شود اما با توجه به اتفاقات رخ داده بازارهای سرمایه‌گذاری در مشهد دچار تهدید شده و در نوعی کمای اقتصادی به سر می‌برد.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: اگر بخواهیم از این معضل فرار کنیم باید فکری برای به کارگیری منابع ملی و حتی فراملی کنیم، زمانی که مشکلاتی برای تعدادی از موسسات در مشهد پیش آمد باید بلافاصله اعتمادسازی در سطح محلی از سوی مقامات صورت می‌گرفت اما در این زمینه کوتاهی شد.

جوادی با اشاره به اینکه شاید برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بتواند تا حدودی به وضعیت فعلی کمک کند تصریح کرد: اگر زیرساخت‌های مناسبی برای این قبیل همایش‌ها و نمایشگاه‌ها فراهم شود می‌تواند در بازگشت اعتماد عمومی مردم اثرگذار باشد.

ترویج “ظرفیت‌های بازار سرمایه” با برگزاری نمایشگاه بورس در مشهد

مدیر روابط عمومی فرابورس ایران نیز درباره با بیان اینکه امروزه در اغلب کشورها نمایشگاه‌ها اهدافی از قبیل رونق مبادلات و تسهیل ارتباطات تجاری را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: از آنجا که حضور در نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند فضای ارتباط رو در رو و دو سویه با مخاطبان هدف را ایجاد کند، حضور در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد را می‌توان به عنوان یکی از راه‌های معرفی خدمات فرابورس و بازار سرمایه به صنایع مختلف در نظر گرفت که باید از موقعیت‌های فراهم شده در این باره به‌خوبی بهره برد.

مبینا بنی‌اسدی افزود: حضور در این چنین نمایشگاه‌هایی علاوه بر معرفی دستاوردها، ابزارها و خدمات؛ به فرابورس کمک خواهد کرد تا شرکت‌هایی که پتانسیل حضور در بازار سرمایه را دارند، مورد شناسایی قرار داده و اطلاعات لازم به این شرکت‌ها ارائه شود تا بنگاه‌های اقتصادی هرچه بیشتر برای حضور در بازار رسمی مبادلات اوراق بهادار تشویق و ترغیب شوند.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور کلی حضور در نمایشگاه‌های تخصصی راهکاری برای ترویج خدمات مرتبط با بازار سرمایه است و هرچه بتوانیم در نمایشگاه‌های بیشتری با محوریت بازار سرمایه حضور پیدا کنیم، موقعیت‌های بیشتری نیز برای معرفی موقعیت‌های متنوع تأمین مالی از طریق این بازار را به دست می‌آوریم.

اسدی تصریح کرد: در واقع اگر بخواهیم نقش آفرینی بازار سرمایه را در اقتصاد کشور هدفمندتر کنیم نیازمند فرهنگ‌سازی، آگاهی بخشی و ترویج ظرفیت‌های بازار سرمایه هستیم که این مهم به کمک حضور در نمایشگاه‌های تخصصی از جمله نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد امکان‌پذیر خواهد بود تا به این هدف بیش از پیش دست یابیم.

مدیر روابط عمومی فرابورس ایران در پاسخ به پرسشی پیرامون چگونگی حضور فرابورس ایران در این نمایشگاه چگونه اظهار داشت: در غرفه فرابورس ایران اطلاعات کاملی درباره محور فعالیت‌ها و خدمات این رکن بازار سرمایه به بازدیدکنندگان اعم از داخلی و خارجی ارائه می‌شود. همچنین پخش موشن‌های آموزشی، ارائه بروشور و کاتالوگ‌هایی که حاوی اطلاعات کاملی از ابزارها و بازارهای فرابورس است از دیگر برنامه‌های ما در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد به شمار می‌رود.

طرح توجیهی علمی علاقه مردم به ورود به بازار سرمایه را افزایش می‌دهد

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد اظهار داشت: اصولا سرمایه به سمتی می‌رود که ۲ مسئله در آن مورد توجه باشد اول اعتماد به نحوه سرمایه‌گذاری و دوم سودآوری منطقی و اگر کسی بخواهد سرمایه‌گذاری انجام دهد به این ۲ شرط توجه  دارد.

سید جلال فیاضی ادامه داد: البته کسانی هم هستند که دوست دارند سودآوری کلان داشته و سوداگرای کنند که در این زمینه نمی‌توان اظهار نظری کاملی داشت و این دسته مورد نظر ما نیستند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: سرمایه‌گذاری واقعی باید توجیه اقتصادی و سودآوری قابل قبول داشته باشند و سرمایه‌ها با این ۲ مسئله جهت خود را تعیین می‌کنند متأسفانه شاهد هستیم موضوعاتی مانند پدیده و سایر مواردی از این دست که در واقع خارج از بازار سرمایه‌گذاری در مشهد فعال بودند، به اعتماد مردم صدمه زیادی زدند.

فیاضی خاطرنشان کرد: مسئولان اقتصادی استان باید ضمن تعریف بازار جدید سرمایه و با تعریف جدید از آنها به ویژه در حوزه پروژه‌های شهری ورود داشته تا مردم بتوانند به انها اعتماد کنند.

وی افزود: همچنین باید برای تهیه طرح‌های توجیه اقتصادی وارد عمل شده و ایجاد اعتماد به بازار سرمایه می‌توانند زمینه‌های جذب سرمایه را فراهم کنند و این موضوع از منظر اجتماعی می‌تواند علاقه مردم به بازار سرمایه را افزایش دهد.

به گزارش تسنیم، نخستین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری از ۲۹ دی تا ۲ بهمن‌ماه امسال در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا