مشهد

نمایشگاه ضیافت امسال در مشهد برگزار نمی‌شود/ برخورد قهری با تولیدکنندگان زولبیا و بامیه غیربهداشتی

چهارمین نمایشگاه ضیافت در زنجان

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به علت تقاضای اصناف و بر اساس توافقات انجام شده با آنها نمایشگاه ضیافت امسال در خراسان رضوی برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی باخرد ظهر امروز در نشست خبری تنظیم بازار ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته مکانیسم‌هایی برای تأمین مایحتاج عمومی و تنظیم بازار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته کم‌ترین مشکلات در حوزه تغییر قیمت‌ها به وجود آمده بود، خاطر نشان کرد: امسال نیز با تدابیر انجام شده جهش قیمت ویژه‌ای گزارش نشده و زنجیره‌های تولید مایحتاج اساسی به خوبی با بخش‌های توزیع ارتباط برقرار کرده‌اند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: همچنین تمام گلوگاه‌هایی که ممکن است در افزایش قیمت نقش داشته باشد در نظر گرفته شده و برای آنها برنامه‌ریزی شده است.

باخرد با اشاره به درخواست اصناف برای برگزار نشدن نمایشگاه عرضه مستقیم در ایام ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: قرار بر این است که تخفیف‌های نمایشگاه ضیافت بین واحدهای توزیعی تقسیم شده و چند فروشگاه بزرگ و تعاونی‌های مختلف در محلات  تخفیفات مورد نظر را برای افراد در نظر گیرند.

وی افزود: در این میان تمام بازارهای روز سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری مشهد قرار گرفته و برای توزیع اقلام تنظیم بازار به سازمان جهاد کشاورزی کمک می‌کنند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اقدامات کمیته نرخ گذاری اجناس، بیان کرد: اصنافی که قصد افزایش قیمت را دارند باید برای آن توجیهی داشته باشند به عنوان مثال هنوز برای افزایش قیمت زولبیا و بامیه تصمیمی گرفته نشده زیرا به نظر می‌رسد برای آن توجیهی وجود ندارد.

باخرد افزود: همچنین برای توزیع خرما نیز هنوز قیمت مصوبی اعلام نشده قیمت برخی از گونه‌های این محصول ممکن است 13 هزار تومان برسد اما انواع معمولی آن این قیمت را ندارند.

وی با تأکید بر اینکه تثبیت در بازار یکی از اهداف بسیار مهمی است که تمام بخش‌ها بای آن تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: هر فردی که به نوعی با اقدام و یا صحبتی سبب به هم خوردن تعادل بازار شده و سبب ضرر دیدن مصرف کننده شود با وی برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی مرتبط با سلامت جامعه، بیان کرد: در این حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اداره نظارت بر مواد غذایی همکاری زیادی داشته و بر تمام رسته‌های این دسته از تولیدات از جمله فرآورده‌های آرد و نان به خوبی نظارت دارند.

باخرد افزود: همچنین سال گذشته گزارش شده بود که برخی از کارگاه‌های زیرزمینی اقدام به تهیه زولبیا و بامیه در وضعیت غیربهداشتی داشته‌اند که برخی از آنها در فروشگاه‌های بسیار معتبر نیز عرضه می‌شدند که برای امسال از یک ماه گذشته شناسایی شده و از 10 روز پیش اقدام قانونی با آنها آغاز شده و در صورت احراز تخلف در این مورد برخورد قهری صورت می‌گیرد.

وی  بیان کرد: سامانه تلفنی 124 و پیامک 30008124 برای شکایات و تخلفات در اختیار شهروندان قرار داده شده و سعی بر این است که شکایات آنها در 24 ساعت پاسخگویی شده و در 48 ساعت به نتیجه رسیده و نتیجه آن به اطلاع فرد رسیده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا