مشهد

نمایشگاه قرآن مشهد پنجشنبه هفته جاری به صورت رسمی افتتاح می‌شود

898معاون قرآن و عترت ارشاد استان خراسان رضوی گفت: نمایشگاه قرآن مشهد پنجشنبه هفته جاری به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

 حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب ظهر امروز در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس اظهار داشت: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از تاریخ 26 خردادماه تا دوم تیرماه مصادف با نهم تا شانزدهم ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: افتتاحیه رسمی نمایشگاه روز پنجشنبه ساعت 18 با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود و ساعات بازدید برای شهروندان از 18 تا 23 است.

کاظمی نسب با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال دارای 24 بخش و 32 کمیته است تصریح کرد: بخش‌های نمایشگاه شامل ناشران قرآنی، مراسم و محافل ویژه برنامه قرآنی، فیلم‌های قرآن و عترت، هنرهای تجسمی قرآنی، تفسیر و تدبر، موسسات فرهنگی قرآن و عترت و تشکل‌های مردمی، عترت و درایت، عفاف و حجاب، بین الملل، مشاوره‌های قرآنی و غیره است که توسط 32 کمیته اجرایی برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره  ارشاد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سه بخش ویژه اقتصاد مقاومتی از منطر قرآن و عترت، ترویج فرهنگ نماز و بخش دانشگاهی امسال به نمایشگاه افزوده شده و برای هریک از بخش‌ها برنامه مدون، مصور و اجرایی تالیف شده است.

کاظمی نسب درباره محافل و برنامه‌های جنبی یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت: برگزاری 8 همایش تخصصی، 18 نشست قرآنی، رونمایی از 10 اثر فاخر قرآنی، نشست تخصصی سبک زندگی ایرانی اسلامی، جُنگ قرآنی، مراسم سحری خوانی، خوانش نمایش قرآنی در 4 شب، مراسم شب شعر قرآنی، کارگاه‌های آموزشی تخصصی و نمایشگاه عکس قرآنی از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه امسال است.

وی افزود: 18  هزار متر مربع مساحت فضای نمایشگاهی است که در اختیار ما قرار دارد و از میان 1000 متقاضی دریافت غرفه با توجه به متراژ نمایشگاه، با حضور 700 غرفه با اولویت محتوایی برتر موافقت شده است.

معاون قرآن و عترت اداره ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه در یک نمایشگاه فرهنگی بخش فروش محصولات نباید بخش غالب باشد تصریح کرد: کمیته محتوایی و نظارت بر غرفه‌های یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مسئول محتوا سنجی و حرکت به سمت محتوا محوری و کیفیت بخشی نمایشگاه است بنابراین اگر در غرفه‌ها محصولی نامناسب و یا فاقد مجوز ارائه شود توسط این کمیته جمع آوری می‌شود.

کاظمی نسب خاطرنشان کرد: تاکید ویژه بر بخش عترت و درایت وجه تمایز یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با سایر نمایشگاه‌های قرآنی است که مسئولیت آن را آستان قدس رضوی بر عهده گرفته و با توجه به 3 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی اختصاص یافته به غرفه‌های آستان قدس رضوی، بخش عترت و درایت پررنگ‌ترین بخش نمایشگاه یازدهم خواهد بود.

وی با اشاره به گسترش حضور موسسات قرآنی، تشکل‌های مردم نهاد در نمایشگاه یازدهم افزود: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با حمایت دولتی و اجرای بخش خصوصی و مردمی برگزار می‌شود و امسال میزان حضور آثار موسسات قرآنی و تشکل‌های مردمی رشد دو برابری داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 16 =

دکمه بازگشت به بالا