فرهنگ و هنر

نمایش “سه خواهر” از امشب روی صحنه تئاتر شهر مشهد می‌رود‌

صورتک تئاتر

کارگردان تئاتر سه خواهر گفت: نمایش “سه خواهر” از امشب ساعت ۱۹ روی صحنه تئاتر شهر مشهد می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حامد امان‌پور عصر امروز در نشست‌خبری تئاتر سه خواهر در مشهد اظهار داشت: نمایش سه خواهر در سال ۵۶ نیز توسط خانم اسکویی برای نخستین‌بار در تهران ‌روی پرده رفت و توانست مخاطبان بسیار زیادی را به خود جلب کند.

وی با بیان اینکه این نمایش توسط گروه تئاتر نیمکت به‌روی صحنه خواهد رفت، تصریح کرد: در نمایش سه خواهر تراژدی و کمدی در آن نهفته شده است.در نمایش سه خواهر عشق، زندگی، مرگ و آروز جریان دارد و بر همین اساس اجرای این نمایش می‌تواند ارتباط بسیار مناسبی را با مردم برقرار کند.

امان پور یادآور شد: در گروه نمایشی نیمکت تاکنون بیش از ۳۰ اثر اجرا شده که امروز ‌بیش از ۱۵ سال از تولد آن می‌گذرد و به یک رشد و بالندگی ارزشمند دست یافته است. 

وی با اشاره به اینکه سه خواهر روایتی از خانواده‌ای است که از شهر خود دور مانده‌اند و برای رویای رسیدن به موسکو را در سر می‌پرورانند، گفت: قهرمان چخوف در داستان سه خواهر همچون بسیار دیگری از آثارش از بین توده‌های اجتماعی مردم است.

علیرضا رواندل یکی از بازیگران تئاتر سه خواهر نیز در این نشست اظهار کرد: از سال ۶۷ وارد عرصه بازیگری تئاتر شده‌ام اما سه خواهر نخستین کاری است که از یک نویسنده خارجی آن هم چخوف بازی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه نمایشنامه‌های چخوف دارای جایگاهی بسیار بالا در دنیا هستند، خاطرنشان کرد: تیم نمایش سه خواهر کاملاً حرفه‌ای است و این موضوع یکی از رویکردهای بسیار ارزشمندی است که می‌تواند شرایط را برای اجرای یک تئاتر بسیار مثبت در ایران فراهم کند.  یک تیم ۴۰ تقریبا چهار‌ماه است که به‌صورت مداوم تمرین می‌کنند و خود را برای بازی در این نمایش آمده کرده‌اند. 

میثم رضوانی تهیهکننده نمایش سه خواهر نیز خاطرنشان کرد: فعالیت در عرصه تئاتر بسیار سخت و دشوار است اما امیدواریم این کار جزو آثار فاخر این استان به حساب می‌آید بتواند دستاوردهای بسیار ارزشمندی را به خود اختصاص دهد. 

وی یادآور شد: بعد از اجرا در مشهد تلاش می‌شود که در مسکو و پاریس نیز این اثر اجرا شود که قطعاً می‌تواند به عنوان یکی از آثار بین المللی تئاتر کشور به حساب بیاید. 

به گزارش تسنیم، نمایش سه خواهر از امروز ساعت ۱۹ در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد به روی صحنه خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا