مشهد

نماینده مردم مشهد در مجلس: در زمینه حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اراده جدی وجود ندارد

نماینده مردم مشهد در مجلس: در زمینه حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اراده جدی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر ظهر امروز در گردهمایی نشریات دانشجویی وزارت علوم در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: مطالبه‌گری یکی از مسائل حائز اهمیتی است که در صورت محقق شدن آن نتایج مثبت زیادی در آینده مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عبارتی انتصابی نیستند، هدف نمایندگان برقراری ارتباط مویرگی با آحاد مردم برای تصمیم گیری در بخش‌های مختلف جامعه است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از دیدگاه برخی از افراد، تصمیمات موجود در مجلس کارآمد تلقی نمی‌شود اما در صورت مشخص شدن جایگاه آن در رأس امور، می‌تواند امور را به نحو مطلوبی در دست بگیرد و با خواسته‌های به نفع نظام هماهنگ شود، مجلس می‌تواند در رأس امور باشد.

وی بیان کرد: باید در جامعه مطالبه‌گری وجود داشته باشد تا ضعف‌های موجود اصلاح شود، باید مقاومت‌ها را مدیریت کرد، ارتباط با وکلا به عنوان حق مردم تلقی می‌شود، باید این موضوع در جامعه رواج یابد، به عنوان مثال چرا در مجلس موضوع شفافیت مطرح می‌شود اما تعدادی از نمایندگان رأی نمی‌دهند؟

پژمانفر ادامه داد: تعدادی از افراد در خانه ملت خواستار اعلام خصوصیات، آرا، مرخصی و سطح حقوق بودند،  چرا امروزه دولت وظایف خود را انجام نمی‌دهد؟ به عنوان مثال دولت موظف به اعلام قیمت تضمینی خرید گندم در ابتدای سال زراعی است.

وی عنوان کرد: کشاورز گندم‌کار با هدف منفعت خود، امور مربوط به گندم‌کاری را انجام می‌دهد و به این شکل نان مردم تهیه می‌شود، امروز با وجود نوسانات اعلام شده قیمت گندم هزار و ۴۷۰ تومان بود، به قیمت آن اعتراض شد و پس از آن قیمت گندم به هزار و ۶۰۰ تومان رسید، در حال حاضر گندم را با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان قرارداد می‌بندند.

نماینده مردم مشهد در مجلس‌ شورای اسلامی اظهار داشت: به این موضوع اعتراض شد و قرار بر رسیدن قیمت آن به ۲ هزار تومان شد اما هنوز محقق نشده است، باید مطالبه‌گری افزایش یابد، مهم‌ترین نقش دانشجویان، وجود آنها کنار مردم است، برخی بر این باورند که دانشجویان مسیر خود را از سایرین جدا کرده و در وضعیت دیگری سیر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های توسعه در جریان نشریات دانشجویی همین مورد است، امروز به چه میزان دانشجویان خود را از فضای دانشگاه بیرون کشیدند و میان مردم رفتند؟

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نقش مجلس در ارتباط با مسائل مختلف بعضا پررنگ نیست، باید مسائل فرهنگی در سایر قالب‌ها مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق این موضوع به کمک سایر حوزه‌ها مانند نهادهای مردمی و سایر بخش‌های فرهنگ‌ساز احتیاج داریم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مورد بحث میان ما و رئیس جمهور، منظم‌سازی جلسات شورای عالی فضای مجازی بوده است، در گذشته دو مرتبه در سال جلساتی در این مورد برگزار می‌شد اما با مطالبات بنده، تعداد این جلسات در سال به ۱۰ تا ۱۲ مرتبه رسیده است.

پژمانفر افزود: تاکنون به بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران، امیرکبیر، صنعتی و نظایر این موارد مراجعه کردیم و اقداماتی در این باره انجام شده اما در گام نخست باید تعامل دوسویه برقرار شود، تاکنون در هر دانشگاهی که دعوت شدم حضور داشتم و نشریات دانشجویی را بررسی می‌کنم، در بسیاری از موارد سعی بر برطرف‌سازی مشکلات موجود در این حوزه را دارم و در راستای محقق شدن آن اقدامات مختلفی انجام می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  تمامی مرخصی‌ها، حقوق‌ها و نظایر این موارد اعضای مجلس باید به اطلاع عموم برسد تا مردم آنها را مشاهده کنند، حدود پنج سال گذشته به واعظی، وزیر ارتباطات دو عدد کارت زرد دادم که دلیل آن، عدم راه‌اندازی شبکه اطلاعات بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیگیری مجدد پیام‌رسان‌های داخلی اراده جدی می‌خواهد که نداریم، اولویت ما صحن علنی مجلس است، به عنوان مثال بنده به شخصه بحث FATF و طومارهای امضاء دانشجویان را به مجلس بردم.

پژمانفر بیان کرد: بی توجهی به فضای مجازی، آن را وارد مسیرهای دیگری می‌کند، رسانه‌ها باید تقسیم کار کنند اما ما در این بخش ضعیف هستیم، باید هم‌افزایی ایجاد کنیم، به عنوان مثال نشریه‌ها با یک محور امور خود را انجام دهند، باید مطالبه‌گری کنیم و در ارتباط با مسائل صنفی حرف بزنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری هزینه دارد که باید بپردازیم اما نباید تماشاگر باشیم خاطرنشان کرد: این نحوه توزیع و دریافت گوشت در شان مردم نیست و سال ۹۷ مبلغ بالایی برای تولید گوشت هزینه شد اما چقدر از آن در اختیار مردم قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 9 =

دکمه بازگشت به بالا