مشهد

نوجوان ١٧ ساله‌ای که عامل نفوذ به سایت کانون وکلای خراسان رضوی بود، دستگیر شد

سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی از دستگیری نوجوان ١٧ساله که عامل نفوذ به سایت کانون وکلای خراسان رضوی بود، خبر داد.

نوجوان ١٧ ساله‌ای که عامل نفوذ به سایت کانون وکلای خراسان رضوی بود، دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی، قاضی مهدی حقدادی با بیان اینکه نوجوان ١٧ساله که عامل نفوذ به سایت کانون وکلای خراسان رضوی بود، سه روز پس از اقدام مجرمانه توسط کارشناسان مرکز واکنش سریع جرایم رایانه‌ای خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد، گفت: حدود یک ماه پیش به ما اعلام شد، سایت کانون وکلای مرکز خراسان رضوی مورد حمله سایبری قرار گرفته و پس از نفوذ هک شده است.

سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی افزود: این ماجرا با توجه به اهمیتی که داشت، به سرعت در این مرکز مطرح و پس از آن تعدادی از کارشناسان هم برای بررسی به کانون وکلای استان اعزام و اقدامات سایبری و ردزنی‌های خود را برای عامل یا عاملان این اقدام آغاز کردند.

وی بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است ارائه‌دهنده خدمات به سایت کانون وکلای استان یک شرکت خصوصی قرار دارد و فردی که در این محل مسؤول پشتیبانی بود، نتوانست اطلاعات دقیقی به کارشناسان بدهد.

حقدادی تصریح کرد: بررسی‌های دقیق کارشناسان نشان داد، بین متهم و اعضای کانال تلگرامی معروف به اشرار تیم یک ارتباط نزدیک وجود دارد، چرا ه پس از هک کردن سایت مذکور، در کانال تلگرامی متنی قرار داده شده، در متن آن آماده بود که ما سایت دادگستری خراسان رضوی را هک کرده‌ایم.

سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی افزود: در ادامه هم دستور دستگیری متهم که در مشهد قرار داشت، صادر و از ماموران خواسته شد، به گونه‌ای وارد عمل شوند، تا امکان هرگونه از بین بردن ادله دیجیتالی از متهم گرفته شود.

وی با بیان اینکه این نوجوان همچنین سایت شهرداری بابل را هک کرد و با تعدادی از سایت‌های معاندان نیز همکاری می‌کرد، متذکر شد: متهم در بازجویی همچنین به هک سایت دادگستری هم پرداخته که با نداشتن اطلاعات کافی نتوانست به آن ورود کند، بر همین اساس به سایت کانون وکلای خراسان رضوی ورود کرد.

حقدادی ادامه داد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود، روی رفتار و توجه به فرزندانشان بیشتر توجه کنند و به گونه‌ایی اقدام نشود که رسانه‌های خارجی تربیت آنها را به‌دست بگیرند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا