مشهد

نوروز ۹۶ چهار خدمت ویژه به زائران امام رضا(ع) ارائه می‌شود

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه چهار خدمت ویژه به زائران امام رضا(ع) در تعطیلات نوروز ارائه می‌شود، گفت: این خدمات شامل تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی مراکز اقامتی مشهد، برپایی نمایشگاه مشهد دوست داشتنی، تشرف گروهی، ارزان و کیفی روستائیان به حرم مطهر رضوی و گسترش توزیع غذای مهمانسرای حضرت رضا(ع) در اتوبوس، قطار و هواپیماها در مشهد است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدحسن واحدی امروز ۱۵ اسفندماه در اجرای عملیات تمرینی طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در تالار کوهسنگی برگزار شد، اظهار کرد: اجرای این طرح نشان دهنده توجه ویژه دولت به سلامت مردم همزمان با ایام تعطیلات نوروز است که البته در دولت تدبیر و امید توجه بیشتری معطوف به این موضوع می‌شود.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به زائران و مجاوران امام رضا(ع)، گفت: تا پایان امسال با بهره‌برداری از چند بیمارستان در مشهد و دیگر شهرستان‌های استان خدمت‌رسانی در این حوزه دچار تحول خواهد شد، در حال حاضر فقدان سرانه بهداشتی برای زائران و مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند یکی از چالش‌های اصلی این بخش به‌شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده میزان ورود زائران و مسافران به خراسان رضوی امسال نسبت به سال گذشته ۶ تا ۸ درصد افزایش خواهد داشت، گفت: در تعطیلات نوروز سال گذشته یعنی از ۲۵ اسفندماه ۹۴ تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری حدود ۱۰ میلیون مسافر و زائر به خراسان رضوی سفر کردند که بیش از ۷ میلیون آنها وارد مشهد شدند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی در مشهد اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در این موضوع تمهیداتی خوبی اندیشیده شده است انجام ۱۴۰ پرواز، سرویس‌‌دهی ۱۴۰ رام قطار و سرویس‌دهی ۵۰۰ اتوبوس مسافربری در هرروز از جمله این تمهیدات هستند.

واحدی با اعلام اینکه برای نوروز امسال ۱۰ مسیر گردشگری در استان فعال شده است، خاطرنشان کرد: در این مسیرها مراسم و آئین‌های سنتی، فرهنگی و همچنین نمایشگاه‌هایی با حال و هوای نوروزی دایر خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا