خراسان

نیاز به تسهیلات دولتی برای راه‌اندازی شهرک طلا و جواهر خراسان رضوی

 

معبودی نژاد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد مقدس گفت: برای تأسیس شهرک طلا و جواهر خراسان رضوی نیاز به تسهیلات و حمایت دولتی وجود دارد.

باقر معبودی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: موضوعات مربوط به صادرات طلا در جلسه‌ای در تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفته و امید می‌رود که برای آن اقدام مؤثری انجام شود.

وی با بیان اینکه برای صادرات طلای استخراج شده 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: واردات شمش طلا که باید در ازای صادرات طلای ساخته شده انجام شود نیز 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده دارد که قرار بر این است که این میزان در آینده کاهش داشته باشد.

رئیس طلا و جواهر مشهد مقدس با اشاره به صادرات طلا از خراسان رضوی به کشورهای دیگر، بیان کرد: باید از این امکان در سال جدید بیشتر استفاده شود.

معبودی‌نژاد در ارتباط با وضعیت بازار طلا و جواهر در مشهد مقدس بیان کرد: تقارن ماه نخست سال با میلاد حضرت زهرا (ع) و روز زن سبب شده که رکود بازار قدری کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه زمین مربوط به احداث شهرک طلا و جواهر خراسان رضوی انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: این زمین قیمت بسیار بالایی داشته و  اعضای اتحادیه توان خرید آن را ندارند و لذا دولت باید در این حوزه تسهیلاتی را ارائه دهد تا بتوان این شهرک را راه اندازی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا