چهره ها

نیکی کریمی: سینما برایم فقط فیلم ساختن و بازی کردن نیست!

اخبار,اخبار فرهنگی,نیکی کریمی

نیکی کریمی: سینما برای من فقط فیلم ساختن و بازی کردن نیست. بالا بردن آگاهی اجتماعی از وظایف مهم سینماست.

 در مراسم گلریزان فیلم «شیفت شب»، شرایط آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد و رد مال و دیه را فراهم کرد. در این مراسم که شنبه شب در سالن ایوان شمس برگزار شد، بلیط «شیفت شب» به همت عالی فروخته شد.

نیکی کریمی در سخنانی با بیان اینکه قرار بود این برنامه زودتر برگزار شود، اظهار کرد: خوشبختانه از آخرین فرصتی که قبل از جشنواره فیلم فجر داشتیم استفاده کردیم و این برنامه را که از مدت‌ها قبل در ذهن داشتم برگزار کردیم. قصد و نیتی بود که از روز اول داشتم تا رقمی را به آزاد کردن تعدادی زندانی اختصاص دهیم.

وی با اشاره به موضوع فیلم «شیفت شب» گفت: ماجرای فیلم در زمان تحریم ها اتفاق می افتد و مشکلات مالی که تا پاشیدن بنیاد خانواده پیش می رود. بسیاری هم بر اثر این مشکلات پشت میله‌های زندان هستند و امیدوارم در آخر سال موجبات شادی چند خانواده را فراهم کنیم.

این کارگردان ادامه داد: امیدوارم پایه این را به‌وجود بیاوریم که بگوییم اگر کار هنری اتفاق می افتد که درآمدزایی هم دارد بانیان آن بتوانند به کارهای اجتماعی هم رو بیاورند و با هنر بتوانیم کاری کنیم که مسئولیت‌های اجتماعی و آگاهی جمعی را افزایش دهیم و امیدوارم این اتفاق افتاده باشد.

وی با بیان اینکه همیشه سعی کرده است از مدیای سینما استفاده مناسبی کند، اظهار کرد: سینما برای من فقط فیلم ساختن و بازی کردن نیست. بالا بردن آگاهی اجتماعی از وظایف مهم سینماست و سعی کرده‌ام که اگر کاری از دستم برمی آید انجام دهم. باید از همه کسانی که در طول اکران فیلم با ایده هایشان همراهی ام کردند تشکر کنم.

امیرحسین آرمان، بازیگر «شیفت شب» هم در جملات کوتاهی گفت: خیلی خوشحالم که این فیلم باعث اتفاق خیری شده و امیدوارم باعث شود گره از کار چند نفر برداشته شود.

لیلا زارع دیگر بازیگر فیلم هم خاطرنشان کرد: خوشحالم که در این جمع هستم و امیدوارم با این کار خیر اتفاقات خوبی بیفتد.

حبیب اسماعیلی، مدیر رسانه فیلمسازان با اشاره به استقبال از فیلم «شیفت شب» در اکران عمومی گفت: این فیلم به خانواده ها می گوید مشکلات با کمی گذشت و مقداری تعامل حل می شود.

 

خانم کریمی در حد یک فیلم عمل نکردند و سعی کردند در کنار اکران، فعالیت اجتماعی مفیدی داشته باشند و حالا هم خواستند حرفی که در فیلم هست در حد فیلم باقی نماند.

در این مراسم که اجرای آن را مسعود نجفی بر عهده داشت، اعلام شد که سرمایه‌گذاران «شیفت شب» مبلغی را به این برنامه اختصاص داده اند و ستاد دیه استان تهران هم از اختصاص مبلغی برابر میزان جمع شده در این مراسم خبر داد.

منبع: سیمرغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا