مشهد

هتلینگ و تجهیزات ۳ بیمارستان مشهد ارتقا می‌یابد

تخت بیمارستانی

جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهدمقدس گفت: هتلینگ و ارتقای ۳ بیمارستان اصلی مشهد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،  مهین صباغ ظهر امروز در نشست خبری اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در برنامه نظام سلامت در محل شهرک دانش و سلامت اظهار داشت: در بحث تحول سلامت ما بسته هتلینگ را داریم که در واقع به صورت ویژه‌ای وارد میدان کار شده و از ابتدای سال جاری بیمارستان‌های خاصی در شهر مشهد برای مقوله هتلینگ و ارتقاء انتخاب شدند.

جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه تیم‌ها و کارگروه‌هایی که به صورت مستقیم در واحدهای اجرایی هتلینگ نقش دارند بیان کرد: مبحث هتلینگ یک تیم کامل را می‌طلبد و در واقع اقداماتی که ما در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام دادیم به همت تیم درمان و تیم توسعه و یکپارچگی این دو تیم انجام شده است.

صباغ افزود: تیم‌های درمانی و تیم‌های توسعه با همکاری یکدیگر عملاٌ کارهایی را به دست گرفته‌اند که سرعت پروژه به صورت قابل توجهی به دور از دوباره کاری، اتلاف هزینه و انرژی با هدف خدمت رسانی افزایش یافته است.

جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در زمینه هتلینگ ما به دنبال عقد قراردادی ما بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت و درمان بودیم که در سال جاری این امر محقق شد.

صباغ در زمینه اجرای تفاهم نامه و قراردادی که با وزارت بهداشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بسته شده است اظهار داشت: در این تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی متعهد شد که خدماتی را تا پایان شهریور ماه سال جاری در بیمارستان‌ها به صورت پروژه اجرا کند.

وی افزود: با توجه به اینکه تیم‌های مختلفی تشکیل شد و این تیم‌ها به صورت یکپارچه درآمدند و اقداماتی عملی را از خود بروز دادند امروز شما بزرگواران و اصحاب رسانه با روشنگری‌هایی که از راه رسانه انجام می‌دهید به عنوان بازوی کمکی دانشگاه علوم پزشکی و رکن سوم کمک حال ما هستید.

در حاشیه نشست فاطمه صادقی پور مدیر برنامه طرح تحول نظام سلامت و امور اجرایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: طرح  تحول نظام سلامت  از 15 اردیبهشت ماه سال 93 در سراسر کشور اجرایی شده و بسته‌هایی در  این طرح عنوان شده که ما بیشترین تمرکز خود را بر روی بسته هتلینگ گذاشته‌ایم.

صادقی در زمینه بودجه تخصیص یافته و اعتبارات پروژه هتلینگ تصریح کرد: در سال 93 مبلغ 25 میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت برای تجهیز و هتلینگ بیمارستان‌های مشهد در سه فاز تخصیص داده شد و بیشترین رویکرد و خواسته وزارت بهداشت بهبود و بهسازی وضعیت اتاق بیماران بوده است که در سال اول اجرای پروژه محقق شده است.

وی افزود: در سال جاری و در تاریخ 26 اردیبهشت ماه اعتباراتی بالغ بر 33 میلیارد تومان جهت تجهیز و هتلینگ 6 بیمارستان دانشگاهی مشهد طبق تفاهم نامه به دانشگاه تعلق گرفت که در این بین 22 میلیارد تومان برای  3 بیمارستان بزرگ و مهم مشهد اختصاص یافته است.

مدیر برنامه طرح تحول نظام سلامت در زمینه 3 بیمارستان منتخب طرح هتلینگ  مشهد عنوان کرد: بیمارستان قائم، ابن سینا و شهیدکامیاب(امدادی)  از بیمارستان‌های مشمول طرح هتلینگ هستند و بیمارستان قائم بیشترین مقدار اعتبارات را به خود تخصیص داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا