خراسان

هجدهمین جلسه خانه مطبوعات خراسان رضوی برگزار شد

خبرگزاری فارس: هجدهمین جلسه خانه مطبوعات خراسان رضوی برگزار شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هجدهمین جلسه خانه مطبوعات خراسان رضوی عصر امروز و با حضور اعضای این خانه به میزبانی دفتر خبرگزاری فارس خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از نخستین دوره ویژه روزنامه‌نگاری اعضای خانه‌های مطبوعات استان‌ها با حضور سه نفر از اعضای خانه مطبوعات خراسان رضوی در تهران ارائه شد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به نحوه فعالیت و اطلاع‌رسانی رویدادهای خانه مطبوعات استان در فضای مجازی اظهار کرد: حضور در فضای مجازی نیازمند مراقبت و اطلاع‌رسانی صحیح و شایسته است.

محمدسعید احدیان در ارتباط با حضور خانه مطبوعات خراسان رضوی در نمایشگاه مطبوعات کشور افزود: لزوم حضور خبرگزاری‌ها و روزنامه‌‌‌های مطرح کشور وزنه مهمی برای این نمایشگاه محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به حضور رسانه‌‌های جدید در این نمایشگاه گفت: در کنار رسانه‌های مطرح، گروه‌های رسانه‌ای دیگری نیز به دنبال شناخته‌شدن بیشتر هستند تا با حضور در نمایشگاه مطبوعات در کنار نخبگان برای خود وزنی بسازند که از این بابت مورد اهمیت قرار می‌گیرد.

مدیر مسئول روزنامه خراسان اضافه کرد: گروه‌‌های دیگری نیز وجود دارند که با حضور در نمایشگاه به دنبال ارتباط بیشتر میان رسانه‌ خود و مردم هستند و از همین حیث در نمایشگاه مطبوعات شرکت می‌کنند.

در این زمینه با رای اعضا، حضور نیافتن خانه مطبوعات خراسان رضوی در نمایشگاه مطبوعات کشور تصویب شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن اشاره به فعالیت‌های خانه مطبوعات استان در مدت اخیر اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی یکی از برنامه‌های کاربردی مهم خانه مطبوعات استان به شمار می‌آید تا ضمن بهره‌مندی اعضا از جدیدترین مباحث مطرح در حوزه خبر، مشکلات موجود در این راستا برطرف شود.

 

مجتبی نوریان همچنین با اشاره به برگزاری اردوهای تفریحی برای اعضا افزود: در آخرین برنامه‌ تور یک روزه نیشابور برای اعضا برگزار شد و در راستای بهره‌مندی از مراسم عاشورای حسینی اردوی سه روزه‌ای از سوی خانه مطبوعات خراسان رضوی در آیسک (شهرستان سرایان در خراسان جنوبی) برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: به منظور بهره‌مندی اعضای این خانه، خانه مطبوعات استان برنامه‌ریزی‌های بلندمدت را در دستور کار خود قرار داده است تا هم‌افزایی بیشتری میان اصحاب رسانه استان شکل گیرد.

نوریان تصریح کرد: ضروری است در راستای برگزاری برنامه‌های متفاوت برای اعضا باید به لحاظ محتوایی و هزینه‌ای اقدامات مقتضی انجام شود.

غلامرضا بنی‌اسدی دیگر عضو خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز اظهار کرد: تدوین برنامه‌های مختلف آموزشی، مناسبتی، تفریحی برای اعضای این خانه در فاصله زمانی کوتاه سبب بهره‌مندی بیشتر اعضا از نقطه نظرات یکدیگر و تعامل مناسب می‌شود.

در این جلسه مدیر خبرگزاری فارس خراسان رضوی ضمن گزارشی از فعالیت‌‌های دفتر خبرگزاری فارسدر استان خراسان رضوی اظهار کرد: خبرگزاری فارس خراسان رضوی در راستای رسالت اصلی مجموعه صحت، دقت و سرعت را مدنظر فعالیت‌‌های خبری خود قرار داده است.

مریم سلیمی با اشاره به اینکه در دفتر مشهد خبرنگاران جوان و تحصیلکرده در رشته‌های مرتبط با خبرنگاری و در راستای آرمان‌‌های نظام و انقلاب اسلامی مشغول به فعالیت هستند، افزود: در سایر شهرستا‌ن‌های خراسان رضوی نیز خبرنگاران این دفتر وظیفه پوشش و تولید محتوای خبری را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: خراسان رضوی بیشترین حجم اخبار صفحه نخست را در میان سایر استان‌‌های کشور به خود اختصاص داده است.

در این جلسه همچنین در ارتباط با مسکن خبرنگاران و لزوم هماهنگی با ارگان‌‌های مربوطه مواردی مطرح شد که اعضای خانه مبطوعات استان این موضوع را نیازمند بحث و بررسی بیشتر دانستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا