خراسان

هدیه ۵۰ میلیون تومانی به روستاهای پاک

معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی گفت: هر روستایی که عاری از اعتیاد، بیکاری و طلاق باشد بلافاصله مبلغ ۵۰ میلیون تومان به عنوان هدیه به حساب روستا واریز می‌شود.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سید جواد حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با حضور جمعی از دهیاران روستاها و مسئولان برگزار شد، با بیان اینکه این روستاها به نام روستاهای پاک نام‌گذاری شده‌اند، اظهار کرد: دهیاران و اعضا شوراها در روستاها باید در این خصوص تلاش کنند.
وی با بیان اینکه امروزه جمهوری اسلامی ایران که ۴۰ سال از عمر آن می‌گذرد موفقیت‌های متعددی در عرصه‌های گوناگون به دست آورده است، افزود: در عرصه سیاسی امروز یکی از موفق‌ترین کشورهای دنیا هستیم.
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با اعلام اینکه در سیاست داخلی امروز احزاب‌های بسیاری با سلیقه‌های مختلف فعال هستند افزود: در استان خراسان ۵۳ حزب رسمی پروانه دار فعالیت دارند و ۱۱۰ حزب دیگر تقاضای مجوز کرده‌اند که در حال بررسی هستیم.
وی با بیان اینکه در این دولت خانه احزاب احیاء شد و استان خراسان اولین استانی بود که خانه احزاب را راه‌اندازی کرد تا از این طریق بتوانیم به احزاب و جریان‌های سیاسی میدان فعالیت قانونمند دهیم، بیان کرد: در سیاست خارجی وضعیت بسیار مناسبی داریم به‌طوری‌که امروزه جهان پذیرفته که بسیاری از مشکلات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای بدون حضور جمهوری اسلامی قابلیت حل و فصل ندارد.
حسینی با اشاره به اینکه برای ما افتخار است که طولانی‌ترین مذاکرات دیپلماسی قرن با موضوع هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران رغم می‌خورد، اظهار کرد: ۲۲ ماه شش قدرت برتر دنیا در سطح وزیر خارجه در یک طرف و در سمت دیگر جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت می‌شناسند.
وی افزود: اگر شش قدرت دنیا که بیش از ۹۵ درصد قدرت جهان را تشکیل می‌دهند یک‌طرف و ایران در سطح وزیر خارجه در طرف دیگر قرار می‌گیرد گیرند نشان دهنده جایگاه ارتفاع یافته سیاست و قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران در سطح نظام بین‌المللی است.
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه با وجود این دستاوردها اما برخی مواقع منافع ملی را خوب نمی‌شناسیم و برخی مؤلفه‌های قدرت را در برابر یکدیگر قرار می‌دهیم، اظهار کرد: برخی می‌گویند قدرتی که در مذاکرات به دست آورده‌ایم به قدرت دفاعی، جنگ، ایثارگری، مقاومت و شهدا مربوط می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با این سخنان می‌خواهند بگویند این‌ها در تضاد با قدرت دیپلماسی هستند در صورتی که این‌گونه نیست، افزود: به‌رغم اینکه دیپلمات فقط باید حرف بزند اما ضریب نفوذ زبان زبانی بالا می‌رود که در پشت آن قدرت مقاومت قوی را داشته باشید.
حسینی افزود: بدون شک سردار سلیمانی، قدرت دفاعی و نظامی، شهدا و رزمندگان پشتوانه کشور هستند اما همین قدرت پشتوانه را می‌شود با زبان دیپلماسی غیر خردمندانه بر باد داد و یا به نتیجه رساند.
وی با بیان اینکه مذاکره توان دیپلماسی است که می‌تواند به صورت خردمندانه قدرت واقعی یک کشور را درصحنه بین‌المللی بگستراند، بیان کرد: نباید این‌ها در برابر یکدیگر قرار داد.
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با تأکید براینکه بعد از انقلاب قدرت نظامی و شهدای ما همیشه بودند اما نتوانستند در دیپلماسی از این قدرت به‌خوبی استفاده کنند، عنوان کرد: امروز به‌جای رسیده‌ایم اگر یک نیروی سیاسی رادیکال غیر سیاست ورزی مثل ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌شود به‌رغم اینکه در شعارهای خود به برجام و دیپلماسی ایران تاخت اما در عمل نمی‌تواند این قاعده را بدون هزینه به هم بریزد.
وی با اشاره به اینکه اکنون قدرت دیپلماسی و مقاومت کار را به‌جایی رسانده که به‌راحتی نمی‌تواند زیر میز بزند هرچند دوست دارد این کار را انجام دهد، اظهار کرد: هرچند اعتمادی به‌نظام سلطه نداریم اما با قدرت خود مجبور کردیم مائده‌ای را امضاء کند که به نفع نا است.
حسینی با بیان اینکه در قبل با دیپلماسی ناقص اجماع جهانی برعلیه ما ایجاد کرد اما اکنون این اجماع جهانی برعلیه خودش ایجاد شده است، اظهار کرد: اکنون در شرایطی هستیم اگر برجام را برهم بزنند آن‌ها رسوا خواهند شد و این نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران است.
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با اعلام اینکه رکن اساسی این قدرت خط مقاومت، سپاه، بسیج، قدرت موشکی، تسلیحاتی، دفاع مقدس، ایمان، رهبری نظام،  اعتقادات، مکتب و اندیشه ما است، به وضعیت اجتماعی کشور اشاره کرد و افزود: در این دولت طرح تقسیم‌کار پیرامون کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی جمع‌بندی گردید.
حسینی با اشاره به اینکه حرکت‌های ما باید تکاملی باشد، اظهار کرد: انتظار مردم از دولت بعد از آقای روحانی این هست که باید قوی‌تر از این دولت عمل کند و گرنه انتظارات را برآورده نکرده است.
اجرای ۸۴ پروژه برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی
وی در ادامه گفت: در استان خراسان رضوی ۸۴ پروژه در قالب طرح تقسیم‌کار ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برنامه‌ریزی و اجراشده و اجرای کامل این  ۸۴ پروژه، امکان جذب ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر را  فراهم خواهد ساخت.
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی همچنین با اشاره به اینکه در مسائل فرهنگی معتقدیم انقلاب اسلامی منبع و منشاء تولید فضیلت‌های فرهنگی در جهان است، افزود: اساس این راه اعتقادات و ایدئولوژی انقلاب اسلامی هست که نماد آن بارگاه منور رضوی است.
وی با اشاره به اینکه امروز به لحاظ فرهنگی جمهوری اسلامی ایران الهام‌بخش است، به وضعیت امنیتی اشاره کرد و گفت: اگر امروز اطراف ما را دشمنان گرفته‌اند به خاطر انقلاب اسلامی است.
حسینی با اعلام اینکه هرچند داعش، تکفیری، طالبان، شیخ‌نشین‌های وابسته به آن‌ها و صهیونیست در تلاش هستند اعتقادت اسلامی که در جمهوری اسلامی متجلی هست را متزلزل کنند اما امروزه یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا هستیم، بیان کرد: داعش بیش از هر جایی جمهوری اسلامی ایران به خصوص خراسان و از جمله مشهد را هدف قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در حادثه تروریستی اخیر ابتدا هدفشان مشهد بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ امنیت با وجود همه تهدیدات امن‌ترین کشوراست.
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به اینکه هر چند به لحاظ سیاسی، فرهنگی، امنیتی وضعیت خوبی داریم اما به میزانی که جمهوری اسلامی به این لحاظ از وضعیت خوبی برخوردار است از اقتصاد خوبی برخوردار نیست، بیان کرد: چون اقتصاد بسیار مهم بوده و در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت در سیاست، امنیت، فرهنگ و مسائل اجتماعی اثر می‌گذارد اکنون مهم‌ترین مؤلفه امنیتی کشور موضوع اقتصاد است.
اقتصاد مهم‌ترین مؤلفه امنیتی
وی در ادامه اقتصاد را مهم‌ترین مؤلفه امنیتی دانست و اظهار کرد: باید برای تولید و اشتغال بیشتر تلاش کرد تا ضریب و نفوذ قدرت و قوت فرهنگ، سیاست، امنیت و … ارتقاء پیدا کند.
حسینی با اشاره به اینکه دولت در مسائل اقتصادی به اشتغال، مبارزه با فساد و عدالت اجتماعی به‌گونه‌ای کار کرده که موفقیت‌های خوبی کسب کرده است، بیان کرد: مردم امروزه هوشیاری سیاسی بالایی دارند و به عملکرد نگاه می‌کنند.
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با اعلام اینکه در سال ۸۴ که آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شد دولت را با ۲۰ میلیون ۴۰۰ هزار فرصت‌ شغلی تحویل گرفت اما پس از  ۸ سال همان ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار فرصت شغلی را بدون ایجاد حتی یکی ایجاد اشتغال تحویل داد، گفت: دولت نهم و دهم بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد داشت که در قبل و بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده است.
معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در پایان سال ۹۵ فرصت شغلی به ۲۳ میلیون رسید که حدود دو میلیون ۶۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد، اظهار کرد: به‌رغم ایجاد این تعداد فرصت شغلی اما همچنان مشکل اشتغال پابرجا است.
طراحی ۲۳۰ پروژه بزرگ با رویکرد اقتصاد مقاومتی
وی در ادامه با اشاره به اینکه با شعار نمی‌شود اشتغال ایجاد کرد، افزود: اکنون ۲۳۰ پروژه بزرگ در استان خراسان با رویکرد اقتصاد مقاومتی طراحی‌شده که محقق خواهد شد.
حسینی با بیان اینکه هنوز دولت جدید مستقر نشده همان شعارهای هیجانی که برعلیه دولت سر داده می‌شد را می‌دهند، گفت: این حرکات با منافع ملی سازگار نیست.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون برنامه باید سالی یک‌میلیون شغل ایجاد شود، افزود: در همان قانون آمده شغل بدون توجه به جذب سرمایه‌گذاری خارجی شغل قابلیت ایجاد را ندارد.
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی بابیان اینکه برای ایجاد اشتغال باید سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کرد، گفت: دولت یازدهم به‌سختی قرارداد توتال را منعقد کرده که ۸۰ میلیون دلار سرمایه وارد کشور می‌کند اما به‌جای تشکر می‌گویند منافع کشور برباد رفته است در صورتیکه اصلاً این‌گونه نیست.
وی در ادامه با اعلام اینکه دولت در طرح تکاپو با ۳۲۰ میلیارد سرمایه‌گذاری سعی بر ایجاد زنجیره‌های تولید دارد، بیان کرد: ۱۳۳٫۵ میلیارد تومان در قالب اعتبارات فنی و اعتباری در استان مصرف می‌شود تا شاخص‌های اقتصاد رشد کند.
حسینی با بیان اینکه ۵۰ درصد این مبلغ به خدمات زیربنایی و ۵۰ درصد به فرصت‌های شغلی اختصاص خواهد یافت، گفت:  از طریق صندوق کارآفرینی امید نزدیک به ۱۱۰ میلیارد دلار به اشتغال استان اختصاص یافته است.
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد، اما برای امسال ۱۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، افزود: برای جذب این تسهیلات شهرستان‌ها باید تلاش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + یک =

دکمه بازگشت به بالا