مشهد

هزینه تولد و بستری پنج قلوهای مشهدی رایگان شد

با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هزینه انجام عمل سزارین و بستری مادر و نوزادان پنج قلو در بیمارستان ام‌البنین(س) رایگان شد.

به گزارش مشرق،دکتر فاطمه صادقی‌پور، مدیر اجرایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تایید این خبر، اظهار کرد: بر اساس مساعدت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و از محل منابع مددکاری، هزینه‌های بستری و انجام عمل سزارین مادر پنج قلوها در بیمارستان ام‌البنین(س) رایگان می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج قلوهای متولد شده در بیمارستان ام‌البنین(س) نیز در بخش مراقبت‌های ویژه NICU بستری هستند، گفت: هزینه‌های بستری این نوزادان نیز رایگان شده است.

صادقی‌پور خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه تحول نظام سلامت و در راستای ترویج زایمان طبیعی، هزینه انجام زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی رایگان و عمل‌های سزارین برای ساکنان شهری شش درصد و برای روستاییان در قالب نظام ارجاع سه درصد است.

به گزارش ایسنا، روز گذشته 23 فروردین ماه سال جاری، مادر 23 ساله مشهدی در دومین زایمان خود در بیمارستان ام‌البنین(س) پنج قلو به دنیا آورد.

همچنین آستان قدس رضوی مجموع هزینه‌های زایمان پنج قلوهای تازه به دنیا آمده مشهدی در بیمارستان ام‌البنین(س) را تقبل کرد و کمک هزینه نگهداری این کودکان را نیز در اختیار والدین آنان قرار خواهد داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 3 =

دکمه بازگشت به بالا