مشهد

هزینه خدمات شهری در مشهد روزانه ۴ میلیارد تومان است

خدمات شهری

معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری به این نقطه‌ رسیده است که موضوع آزمون و خطا را در فعالیت‌های خود کنار بگذارد، گفت: هزینه خدمات شهری در مشهد روزانه ۴ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر امروز در همایش مشاوران برتر پروژه‌های شهرداری مشهد در تالار شهر اظهار داشت: دیدگاه مدیریت شهری و شهردار بر این موضوع است که در انجام فعالیت‌ها از مشاورین بومی استفاده کنیم؛ در ارتباط با اعتبار مطالعات مشکل داریم و این موضوع را باید نهادینه کنیم که برای مطالعات سقفی قائل نشویم.

وی با بیان این که در انتخاب مشاوران عدالت را رعایت کردیم، تصریح کرد: شهرداری به این نقطه‌ رسیده است که موضوع آزمون و خطا را در فعالیت‌های خود کنار گذاشته است. موضوع مشاوران در مشهد موضوعی جدید است که برای برخی پروژه‌ها که نیاز به درجه بود، مشاوران بومی را به غیربومی متصل کردیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد با بیان این که روزی چهار میلیارد تومان هزینه خدمات شهری در مشهد است، گفت: مشاوران شهری باید مهندسی ارزش را در طرح‌های خود اجرا و به بومی بودن طرح‌ها در مشهد توجه کنند.

حسین‌نژاد بیان کرد: طرح جامع شهر مشهد باید مسیر واقعی خود را بگذراند زیرا باید با این طرح به مردم جواب‌گو باشیم. شهرداری این تقاضا را دارد موضوع طرح جامع شهر مشهد مشخص شود تا حرکت خود را بر مبنای این مطالعه انجام بدهد.

بودجه مطالعاتی و اجرایی در شهرداری مشهد تناسب ندارد

عباس غیب‌دوست نیز در این همایش اظهار داشت: مشاروان از ارکان فنی و اجرایی در  پروژه‌های دو و سه عاملی هستند که در اجرای آن نقشی اساسی ایفا می‌کنند. در حال حاضر وضعیت اعتباری و بودجه‌ای طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در شهرداری وضعیت نامناسبی دارد.

وی با بیان این که مشاوران مصداق بارز اقتصاد مقاومتی در کشور هستند، تصریح کرد: استان خراسان‌رضوی ۲۲۱ شرکت مشاور دارد که ۱۸۰ شرکت مشاور عضو انجمن مهندسان مشاور خراسان رضوی هستند. تعداد کل رتبه اعضا انجمن ۳۶۲ است که ۲۱ شرکت پایه یک، ۲۵ شرکت پایه دو و ۳۱۶ شرکت پایه سه دارند.

دبیر انجمن مهندسان مشاور خراسان رضوی گفت: اعضا انجمن در هشت گروه تخصصی تقسیم‌بندی شده‌اند که گروه تخصصی معماری و شهرسازی با ۱۱۴ عضو بیشترین میزان را دارد. هفت گروه تخصصی راه و ترافیک، معماری و شهرسازی، ژئوتکنیک، محیط و کشاورزی، مهندسی آب، انرژی، نفت و گاز، نقشه‌برداری در انجمن داریم که اتاق فکر انجمن هستند.

غیب‌دوست خاطرنشان کرد: این انجمن ۶ کمیته حقوقی و پیمان، آموزش و پژوهش، حل اختلاف، رسیدگی به تخلفات و شورای سازش را داراست. در انجمن ۷۵ دوره آموزش کوتاه‌مدت برگزار کرده که این میزان شامل  ۱۸ هزار ۸۷۲ نفر ساعت آموزش است.

وی اظهار داشت: از جمله مشکلات و چالش‌ها و پیشنهادات ما در استان پرداخت به‌موقع مطالبات مشاوران، عدم استفاده کافی از مشاورین بومی در پروژه‌های شهری، عدم تناسب بودجه مطالعات شهرداری مشهد با بودجه اجرایی پروژه‌ای عمران، اجرای کامل شرایط عمومی قراردادهای مشاوره به ویژه در مورد تاخیرات مجاز و غیر مجاز است.

دبیر انجمن مهندسان مشاور خراسان رضوی گفت: از دیگر مشکلات و چالش‌ها و پیشنهادات ما در استان انجام مطالعات زیست‌ محیطی، اقتصادی، ترافیکی و…از طریق مشاوران دارای رتبه مربوطه، انجام مهندسی ارزش و بازنگری طرح‌های مطالعاتی در راستای بهبود کیفیت، اشتغال‌زایی و کاهش هزینه‌های پروژه‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا