خراسان

هزینه در پتروشیمی نیشابور برابر با 25 سال بودجه شهرستان است/ صندوق علویه مشکل 16 هزار نیشابوری است/ فرماندار سرخودی هستم

خبرگزاری فارس: هزینه در پتروشیمی نیشابور برابر با 25 سال بودجه شهرستان است/ صندوق علویه مشکل 16 هزار نیشابوری است/ فرماندار سرخودی هستم

فرماندار نیشابور گفت: پتروشیمی نیشابور با بودجه یک میلیارد و 200 میلیون یورویی در حال پیگیری است که این بودجه برابر با 25 سال بودجه شهرستان است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شامگاه پنجشنبه فرماندار نیشابور بعد از انتقادهای شدید خبرنگاران طی هفته جاری در رسانه‌های شهرستان نسبت به اقدامات وی در این شهر تاریخی برای دومین بار بعد از حضور در سمت فرمانداری به سؤالات و پرسش‌های خبرنگاران در قالب نشست مطبوعاتی در محل دفتر خود پاسخ داد.

غلامحسین مظفری با اشاره به حضور 24 نشریه و پایگاه خبر در شهرستان نیشابور اظهار داشت: رسانه‌های نیشابور فضای بسیار خوبی را برای خدمت‌رسانی فراهم کرده‌اند به‌نحوی‌که همگی دارای اهداف مشترک بسیار هستند و تلاش می‌کنند تا فضای شهرستان را بهبود ببخشند.

وی تصریح کرد: در این‌ بین وجود گرایش‌های مختلف بسیار مفید و سازنده است به‌نحوی‌که می‌توان ایده‌ها و نظرات مختلف را به‌راحتی بیان و مقایسه کرد.

فرماندار نیشابور خاطرنشان کرد: نیشابور نیز به طبع شرایط خاص کشور دارای شرایط اقتصادی ویژه‌ای است به‌نحوی‌که گرفتاری‌های بسیاری وجود دارد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش دارای مشکل جامعه اقتصاد و بیکاری است.

وی ادامه داد: در مشکل بیکاری عقب‌ماندگی‌های شدیدی داریم و وظیفه‌ داریم در این راه تلاش بیشتری انجام دهیم، برخی کارها نیاز به گذر زمان دارد که بیکاری نیز از این نوع کارهاست تلاش می‌کنیم بااهمیت دادن به منطقه ویژه اقتصادی که در استان بهترین زیرساخت‌ها را فراهم کرده‌ایم با این مشکل به مقابله بپردازیم.

پتروشیمی نیشابور با بودجه یک میلیارد و 200 میلیون یورویی آغاز خواهد شد

معاون استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: اقدام دومی که در حال پیگیری هستیم ساخت پتروشیمی نیشابور است که مجوزها و اقدامات اولیه انجام‌ شده است، این پروژه در حالی با بودجه یک میلیارد و 200 میلیون یورویی در حال پیگیری است که بودجه عمرانی نیشابور در سال جاری فقط 220 میلیارد ریال بوده و این مبلغ که از طریق فاینانس خارجی فراهم‌ شده است برابر با 25 سال بودجه شهرستان است که باید به آن اهمیت ویژه‌ای داده شود.

مظفری با اشاره به انتقادات دوستداران محیط‌زیست در نیشابور نسبت به ساخت پتروشیمی خاطرنشان کرد: اگر طرحی دارای پیوست زیست‌محیطی نباشد نه‌تنها مجوز اداره محیط‌زیست را کسب نخواهد کرد بلکه خود من هم آن طرح را اجرایی نخواهم کرد و قطعاً با پروژه‌های دارای مشکل برخورد خواهیم کرد ولی نباید فضا را جوری کرد که فرصت از شهرستان خارج شود.

رویکردم برای حضور در نیشابور سیاسی نبوده است

 فرماندار ویژه نیشابور با اشاره به حضور در سمت فرمانداری بیان داشت: رویکردم از حضور در نیشابور سیاسی نبوده است وگرنه تهران فضای کار بیشتری داشت.

وی گفت: نیاز امروز شهرستان همگرایی است و افراد باید از طرح مباحث ناصواب در جامعه پرهیز کنند و پس از کسب اطلاع از ریز جزئیات نظرهای خود را اعلام نمایند.

مظفری با اشاره به دستورالعمل به اداره‌های شهرستان در بدو ورود به نیشابور به‌عنوان فرماندار این شهر مبنی بر تلقی کردن پیام‌های مردمی درج‌شده در نشریات به‌عنوان نامه اداری تأکید کرد: هنوز بر نظر خودم هستم و در اولین جلسه شورای اداری شهرستان از دستگاه‌ها گزارش کار می‌خواهم.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: جلسات اقتصاد مقاومتی به‌صورت مداوم در حال برگزاری است و در حال حاضر در حال شناسایی ظرفیت‌های پنهان حوزه اقتصاد شهرستان هستیم و برنامه‌ریزی‌های لازم را بر روی آن‌ها انجام می‌دهیم.

فرماندار ویژه نیشابور ادامه داد: خیلی از واحدهای اقتصادی شهرستان از ظرفیت‌های موجود در شهرستان خبر نداشتند و این جلسات باعث تعامل هرچه بیشتر این واحدهای صنعتی شد و هم‌افزایی خوبی را در حال حاضر شاهد هستیم و تلاش می‌کنیم این قدم‌های خود ادامه داشته باشد.

مظفری با اشاره به اهمیت جایگاه محصولات دامی در شهرستان تصریح کرد: محصولات دامی در حالی با تولید روزانه 600 تن شیر و سالانه 9 هزار تن گوشت در استان در جایگاه اول است که شرایط بدی را پشت سر می‌گذارد و برای این بخش نیز در حال برنامه‌ریزی دقیق هستیم تا مشکلات را هرچه سریع‌تر حل کنیم.

معاون استانداری خراسان رضوی با انتقاد از اداره ورزش و جوانان شهرستان گفت: این اداره فعالیت خاصی در حوزه جوانان انجام نمی‌دهد و این برگرفته از وزارت است که فقط اسم جوانان به آن اضافه‌ شده است ولی وظیفه خاصی را بر دوش نمی‌کشد.

اجازه دفتر مقام معظم رهبری برای کمک به فرقه بکتاشیه

وی با اشاره به آغاز کاوش‌های باستان‌شناسی در منطقه فوشنجان، محل تولد حاج بکتاش ولی و درخواست حضور بیش از 20 میلیون پیروی بکتاشیه در نیشابور تأکید کرد: حدود پنج بار خدمت دفتر مقام معظم رهبری رسیده‌ام و کسب تکلیف کرده‌ام که در آخرین دیدار آیت‌الله قمی از اعضای بیت رهبری از قول مقام معظم رهبری بیان کردند که فرقه بکتاشیه ایتام آل محمد هستند و باید به آن‌ها کمک کنیم ولی نباید این محل تبدیل به زیارتگاه شود.

مظفری با اشاره به صحبت‌هایی در سطح جامعه مبنی بر خرید زمین‌های فوشنجان توسط برخی افراد و گروه‌های خاص بیان کرد: دوستان و اطرافیان من اگر در این منطقه خلافی مرتکب شده باشند تعارف ندارم، برخورد می‌کنم و حتماً اگر اطلاعاتی دارید در اختیار من بگذارید تا برخورد کنم.

وی اظهار داشت: اگر از روزی که من به فرمانداری نیشابور آمده‌ام کسی از دوستان و نزدیکان من در فوشنجان زمین خریداری کرده‌اند من کمک می‌کنم که به مردم بازگردد.

فرماندار ویژه نیشابور با اشاره به شکایت خود از نشریه ارس نیشابور تصریح کرد: این شکایت از این نظر مطرح شد که شاید در شهر جریانی سعی می‌کند از نام من سوءاستفاده مالی کند و باید با این قبیل اقدامات برخورد شود.

وی با اشاره به دریافتی خود از شهرداری نیشابور بابت عضویت در هیئت‌مدیره سازمان‌ها گفت: دو چک 22 میلیون ریالی و 18 میلیون و 500 هزار ریالی به من تحویل داده‌شده است که آن را به معاون خود داده‌ام تا به مردم نیازمند کمک کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان نیشابور با اشاره به مرکز جذب سرمایه‌گذار در فرمانداری نیشابور و مطرح‌شدن آن در رسانه‌های محلی به‌عنوان مرکزی با اهداف سیاسی و عدم وجود در چارت فرمانداری بیان داشت: مرکز جذب سرمایه‌گذار در چارت استانداری‌ها قرار دارد و ما این را در نیشابور برای کمک به روند توسعه آغاز کردیم و تاکنون توانسته است 55 پروژه را آماده‌سازی برای ارائه به سرمایه‌گذاران کند.

وی در پاسخ به محل تأمین هزینه‌های آن تصریح کرد: دو نفر از افراد شاغل با واحدهای صنعتی استان قرارداد دارند و به خواهش ما در آنجا مشغول هستند و رئیس آن نیز در منطقه اقتصادی سرخس مشغول به کار است و زمان خود را در بین این دو مرکز تقسیم می‌کند.

مظفری با اشاره به معرفی نیشابور به‌عنوان پایلوت کارآفرینی در استان خراسان رضوی افزود: سازمان ملل بحث کارآفرینی را پیگیری می‌کنم و نیشابور نیز به‌عنوان شهرستان پایلوت انتخاب‌ شده است و امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌ها و کمک سازمان ملل بتوانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

افراد در غالب حقیقی خودشان اظهارنظر کنند

 معاون استاندار خراسان رضوی در پاسخ به ادعای مشاور خود که ایشان را دارای اختیارات ویژه از سمت وزیر کشور دانسته بود تأکید کرد: اختیارات ویژه‌ای از سمت وزیر کشور ندارم که به درد شهرستان بخورد ولی ایشان لطف ویژه‌ای دارند و کمک‌هایی کرده‌اند که در صورت اطلاع استانداری خراسان رضوی حساسیت ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: افراد از در غالب حقیقی خودشان اظهارنظر کنند و بنده خودم برای صحبت‌های مطرح‌ شده در جامعه هر جا که احساس نیاز کنم، اظهارنظر خواهم کرد و دستگاه سیاسی شهرستان نیز در صورت نیاز با استفاده از روابط عمومی با مردم ارتباط برقرار خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان نیشابور با اشاره به انتقادها نسبت به سفرهای زیاد به مرکز کشور عنوان داشت: اگر فرماندار سرخودی نباشم نمی‌توانم کاری انجام دهم، متأسفانه سیستم مدیریت کشور متمرکز است و تصمیم‌ها در تهران است، من هم ارتباطاتی دارم و اگر از آن‌ها برای نیشابور استفاده نکنم هنر نکرده‌ام، حتی شروع بیمارستان سوم نیشابور نیز به‌واسطه ارتباط‌ها بود وگرنه امکان شروع آن فراهم نبود.

مظفری با اشاره به حضور خانواده خود در شهر تهران ادامه داد: معمولاً هفته در میان برای دیدن آن‌ها به تهران می‌روم و متعاقباً آن‌ها هفته بعد به نیشابور می‌آیند و سعی می‌کنم در روزهای جمعه در تهران باشم و شنبه‌ها را مخصوص پیگیری امور شهرستان در تهران آنجا می‌مانم.

فقط از فرمانداری حقوق می‌گیرم

این مقام مسئول با اشاره به حقوق‌های خارج از عرف تصریح کرد: در حال حاضر از جایی جز فرمانداری نیشابور حقوقی دریافت نمی‌کنم.

این نماینده سابق مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتنه 88 گفت: اگر مدافع ارزش‌ها هستیم باید به کشور کمک کنیم، من هم در سال 88 با نیت خیر به ستاد آقای موسوی مبلغ 20 میلیون ریال کمک مالی کردم و جلسه‌ای که در شورای نگهبان برای رد صلاحیت من در انتخابات برگزار شد گفتم که فقط تا بعد از انتخابات از ایشان حمایت کردم و بعد از شروع اغتشاش‌ها با ریختن در خیابان‌ها و تجمع‌ها مخالف بودم چون اعتقاد داشتم که شاید شروع‌کننده تجمع‌ها یک گروه خاص باشد ولی بهره‌بردار آن‌ها دیگران خواهند بود و کار از دست خارج خواهد شد.

وی با اشاره به امنیت و ثبات کشور تأکید کرد: ما که زندگی‌مان را در راه امنیت کشور گذاشته‌ایم میدانیم برخی اقدامات باهدف برهم زدن کشور بود و اعتقادداریم دادگاهی به وسعت هستی برگزار خواهد شد.

 صندوق علویه، مشکل 16 هزار نیشابوری

 این مقام مسئول با اشاره به مشکلات صندوق علویه در شهرستان نیشابور گفت: مشکلات بسیار زیاد و شدیدی ایجادشده است و در حال حاضر بر اساس آمارهایی که به من داده‌اند 320 میلیارد ریال با 16 هزار نفر مدعی باقی‌مانده است و ما از بانک مرکزی خواستیم که به حل این مشکل کمک کند که نپذیرفتند و در حال پیگیری با دیگر مراکز مالی کشور برای کمک هستیم.

مظفری تأکید کرد: جدا از بحث اداری، حل این موضوع را اخلاقی و پیگیری آن را ضروری می‌دانیم.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به بحث تغییر و تحول در شهرداری نیشابور گفت: علاقه‌مند نبودم در این مبحث ورود پیدا کنم و بر تنش‌ها اضافه کنم ولی اشتباهات شهردار سابق مبنی بر رشوه به رئیس دفتر یکی از مسئولین مرتبط با حکم لغو خدمت ایشان به مبلغ 50 میلیون ریال چیزی است که برای اولین بار بیان می‌کنم.

وی با اشاره به استخدام 270 نفر در فولاد خیام و اعتراض آن‌ها به عدم فراخوانی تأکید کرد: در شهریورماه امسال با حضور ریاست محترم جمهور فولاد خیام افتتاح شده و مشکلات این افراد نیز حل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در پایان با اشاره به‌ احتمال حضور محمود احمدی‌نژاد، ریاست‌جمهور سابق در نیشابور تصریح کرد: اگر دعوت از ایشان توسط گروه‌های شناسنامه‌دار و مشخص باشد حتماً آن را بررسی خواهیم کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا