مشهد

هزینه صرف شده برای گردشگری در مشهد سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان است

محمد قانعی

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: هزینه صرف شده برای گردشگری در مشهد سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمد قانعی شامگاه دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی یکی از کمیسیون‌های این مجموعه بوده و جلسات هفتگی آن به‌صورت مستمر برگزار می‌شود و جلسات فوق‌العاده آن هم به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال ۲۰۱۷ که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده نخستین همایش بین‌المللی گردشگری همزمان با ایام هفته وحدت و در راستای توجه بهتر و بیشتر به حوزه گردشگری در مشهد برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه این همایش با حضور نمایندگان بیش از ۱۵ کشور دنیا به مدت دو روز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این همایش نمایندگانی از کشورهای ترکیه، روسیه، تاتارستان، پاکستان، چین، ژاپن، کره‌جنوبی، اندونزی، مالزی و کشورهای حوزه خلیج فارس حاضر هستند و در این همایش به گردشگری مذهبی و زیارت به‌صورت ویژه پرداخته می‌شود تا از مجموع ۳۰۰ میلیون نفر شیعه در جهان حداقل ۱۰ درصد آن‌ها مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

قانعی با بیان اینکه ایران جایگاه واقعی خود را به‌دلیل اقدامات ظالمانه آمریکا از دست داده است، تصریح کرد: ایران کشورهای شاخص آمریکایی، اروپایی و آسیایی را پشت سر گذاشته بود و به‌دلیل این شیطنت‌های صورت‌گرفته این جایگاه از جای حقیقی خود فاصله گرفته است.

وی تاکید کرد: سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان صرف هزینه گردشگری در مشهد که بالغ بر ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی دارد می‌شود و میانگین هزینه روزانه هر فرد ۱۲۰ هزار تومان است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد شرایط جدید در حوزه گردشگری در مشهد هستیم، بیان کرد: نباید به وضعیت فعلی قانع باشیم و باید افزایش جاذبه‌های گردشگری را روزبه‌روز داشته باشیم و یکی چیزهایی که جایش در مکان‌های مرتفع مشهد و ییلاقات اطراف آن خالی بوده تله کابین است و باید توجه ویژه‌تری به نسل آینده داشته باشیم و با یک برنامه‌ریزی گامی موثر در حوزه گردشگری برداریم.

قانعی گفت: به‌ازای هر گردشگر ۶ شغل در مشهد ایجاد می‌شود و در این همایش که در اوایل آذر ماه برگزار می‌شود برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی افزود: هتل‌های مشهد مجهز به استانداردها و تکنولوژی‌های به‌روز دنیا هستند و کیفیت خدمات هتل‌های این شهر یک ستاره بالاتر از هتل‌های سایر شهرها هستند و خدمات هتل ۴ ستاره مشهد با خدمات هتل ۵ ستاره دیگر شهرها برابری می‌کند و بهترین شرایط خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) فراهم شده و مشهد پس از دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره بیشترین میزان زائر را در میان شهرهای زیارتی جهان دارد.

قانعی با بیان اینکه افزایش قیمت بی‌رویه ضربه بزرگی در حوزه اقتصاد می‌زند، تصریح کرد: باوجود رکود و تورم موجود در کشور هیچگونه افزایش قیمتی از سال گذشته تاکنون نداشته‌ایم و این روند حداقل تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ۲۹۱ پروژه گردشگری با همکاری بخش‌های خصوصی و عمومی در استان و مشهد در حال اجرا است که ۲۱۵ پروژه آن مرتبط با موضوع اقامت زائران هستند و در این پروژه‌ها هتل‌های دو تا پنج ستاره ساخته خواهد شد که بخش عمده‌ای از آن‌ها در مراحل پایانی کار ساختشان هستند و کار ساخت مجموع این مکان‌های اقامتی که بیشتر در محدوده حرم مطهر رضوی بوده تا ۵ سال آینده به پایان می‌رسد و مجموع هزینه‌ها ۱۵ هزار میلیارد تومان و متوسط هزینه هر طرح ۵۰ میلیارد تومان بوده که ۶۰ درصد این طرح‌ها در مرحله بالای ۵۰ درصد اجرا و ۴۰ درصد مابقی در مرحله زیر ۵۰ درصد اجرا هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا