ورزش

هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج “جام فردوسی” در مشهد برگزار می‌شود

مهرداد پهلوان‌زاده

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج “جام فردوسی” در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مهرداد پهلوان‌زاده بعدازظهر امروز در نشست خبری، هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج (جام فردوسی) اظهار داشت: این موضوع که هئیت استان یک ماه قبل از شروع شدن مسابقات فعالیت خود را آغاز کرده مایه افتخار است.

وی تصریح کرد: این مسابقات نتیجه بی‌نظیری برای شرایط استان خراسان‌رضوی دارد و اگر این چنین مسابقاتی نباشد فعالیت‌ها بی‌انگیزه و کم‌تحرک خواهد بود.

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: علاوه بر جام فردوسی مسابقات قهرمانی زنان جهان را در تهران برگزار خواهیم کرد که در آن ۶۴ بازیکن حضور دارند. هزینه این مسابقات دو و نیم میلیارد تومان است که از طریق اسپانسر و وزارت ورزش و جوانان تامین می‌شود.

پهلوان‌زاده خاطرنشان کرد: ورزش و توریست به یکدیگر متصل هستند و این میزبانی‌‍‌ها سبب می‌شود تا ما کشور خود را معرفی کنیم و صنعت توریسم را رونق ببخشیم.

محمدرضا وجدانی رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این مسابقه هفدمین مسابقه بین‌المللی است که در استان برگزار می‌شود و تا قبل از این مسابقات تجربه مسابقه بین‌المللی را در استان داریم.

وی تصریح کرد: جام فردسی از  ۲۵ بهمن تا دوم اسفند در مشهد برگزار می‌شود که در این مسابقات حداقل ۲۵ کشور حضور پیدا می‌کنند و جایز این مسابقات ۱۵ هزار دلار تعیین شده که تلاش داریم آن را به ۲۰ هزار دلار افزایش دهیم.

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی با بیان این که این مسابقات سبب رشد شطرنج استان می‌شود، گفت: این مسابقات به صورت آزاد برگزار می‌شود و در یک جدول مسابقات خواهد بود.

وی با بیان اینکه در گذشته در استان تنها ۴۳ نفر در صاحب رتبه‌بندی بودن که اکنون به ۳۰۰ نفر رسیده است، تصریح کرد: در استان هفت داور فیده و دو داور بین‌المللی داریم که از این حیث  رتبه چهارم در کشور را داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شش =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا