خراسان

هفته‌های کتاب و سینما در خراسان رضوی به شکل منظم برگزار شود

علیرضا رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: باید با یک برنامه‌ریزی صحیح هفته‌های کتاب و سینما در خراسان رضوی به شکل منظم برگزار شود.

 علیرضا رشیدیان ظهر امروز در دیدار با هنرمندان برجسته استان خراسان رضوی اظهار داشت: ظرفیت‌های هنری و سینمایی بسیار مناسبی در استان خراسان رضوی وجود دارد و باید با برنامه‌ریزی مناسب از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب و بهینه‌ای استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: سینما در استان خراسان رضوی دارای ظرفیت مطلوبی است و باید با برگزاری برنامه‌هایی مانند هفته سینما و اختصاص سینماهایی به عرضه تولیدات بومی استان زمینه رشد این هنر را در استان فراهم کنیم.

رشیدیان گفت: در استان در حال حاضر سالن‌های مناسبی وجود دارد البته قبول داریم که امکانات حرفه‌ای مناسبی شاید در آنها اندک باشد اما باید از همین ظرفیت‌های اندک برای برگزاری جشنواره‌های ادبی، هنری و نمایشی استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: علاوه بر این در حوزه داستان‌نویسی نیز با توجه به اینکه ذائقه جامعه تغییر کرده است باید به حوزه داستان‌نویسی کوتاه نیز ورود کرد زیرا جامعه ما و همچنین مخاطبان تمایل چندانی برای خواندن رمان‌های بلند ندارند.

رشیدیان گفت: از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در بخش سینما و هنر که پویا و رو به رشد است باید در استان به خوبی استفاده شود و نباید از توجه به این بخش غافل شویم.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در برگزاری جشنواره‌های ادبی، شهرداری مشهد و آستان قدس هم  ظرفیت‌های خوبی در اختیار دارند که  می‌توان با استفاده از این امکان، فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان را برای زائران و مجاوران به نمایش درآورد.

رشیدیان با اشاره به انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب عنوان کرد: باید در این زمینه نیشابور بتواند یک الگوی عملی به سراسر کشور ارائه کند و برگزاری هفته‌های متعدد کتاب در این زمینه می‌تواند اثرگذار باشد.

وی گفت: در این مسیر گروه‌های 12گانه عضو اتاق گفت‌وگوی اصحاب فرهنگ و هنر نیز باید به نیشابور کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 17 =

دکمه بازگشت به بالا