مشهد

هفته فیلم رضوی همزمان با برپایی نمایشگاه کاروان آفتاب در مشهد برگزار می‌شود

فرهنگ رضوی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهدمقدس گفت: هفته فیلم رضوی همزمان با برپایی نمایشگاه کاروان آفتاب در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، صدرا یوسفی صبح امروز در جلسه هماهنگی نمایشگاه کاروان آفتاب با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های دبیرخانه نمایشگاه “کاروان آفتاب ” اظهار داشت: با هدف ایجاد بستر مناسب اجرایی و عملیاتی برای برگزاری هرچه بهتر و پربارتر نمایشگاه ستادی بدین منظور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

وی بخش‌های این نمایشگاه را 15 بخش خواند و افزود: بخش هنری، فرهنگی، سینمایی، سمعی و بصری، کودک و نوجوان، استان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای فعال در حوزه فرهنگ رضوی، دانشگاهی، بین الملل، رسانه‌های دیجیتال، بخش بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، آستان قدس رضوی، زیارت، تشکل‌ها و موسسات بخش خصوصی، شب‌های فرهنگ رضوی، محافل و مراسم است.

یوسفی در زمینه بخش‌های نمایشگاهی گفت: ارائه دستاوردهای شاخص هنری کشور با رویکرد رضوی در قالب هنرهای تجسمی، نمایشی، هنرهای آوایی و هنرهای سنتی و صنایع دستی، برگزاری کارگاه‌های هنری تولید اثر، برگزاری نشست‌های علمی  تخصصی هنر، رونمایی از آثار هنری رضوی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در بخش هنری نمایشگاه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس بخش ویژه در حوزه فعالیت‌های هنری را شامل سفارش به چند هنرمند شاخص کشور خواند و افزود: در این بخش با سفارش اثر از چند هنرمند شاخص کشور در حوزه‌های مختلف هنری نسبت به راه اندازی نمایشگاه با عنوان بخش “هنر فاخر رضوی” به صورت شاخص و خاص با جلوه‌های بصری ویژه انجام می‌پذیرد.

یوسفی با اشاره به معرفی همه بخش‌ها و رویکرد اجرایی برنامه‌های آنها گفت: استان خراسان رضوی در بخش تولیدات انیمیشن‌های دینی سرآمد است بنابراین با برنامه ریزی‌های انجام شده این تولیدات را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی هفته‌ فیلم‌های دینی رضوی را همزمان با برگزاری جشنواره یکی از مهمترین برنامه‌ها خواند و افزود: در این ایام آخرین تولیدات سینمایی و سمعی و بصری دینی با رویکرد رضوی اکران می‌شود.

یوسفی با اشاره به برنامه‌های ویژه آستان قدس رضوی در حوزه فرهنگ و معارف رضوی گفت: در این نمایشگاه فعالیت‌های آستان قدس رضوی به عنوان بخش مجزا از سایر دستگاه‌ها و نهادها اطلاق شده که با رویکرد فرهنگ رضوی ارائه آخرین دستاوردهای و فعالیت‌های شاخص فرهنکی و هنری را به نمایش خواهد گذاشت.

وی بخش بنیاد بین المللی امام رضا (ع) را یکی دیگر از بخش‌ها خواند و افزود: ارائه گزارش کامل از 13 دوره برگزاری جشنواره، ارائه دست آوردهای شاخص جشنواره در ادوار مختلف از جمله برنامه‌های این حوزه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا