مشهد

همزمان با دهه کرامت، صحن و سرای بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) با ۸۰ هزار لامپ چراغانی و آذین‌بندی شد.

به گزارش آستان نیوز، محمد صدقی اظهار داشت: همزمان با میلاد مسعود کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و در ایام با شکوه دهه کرامت تمامی صحن و سرای حضرت رضا(ع) با انواع ریسه‎های LED و سنتی چراغانی شد.

وی افزود: همچنین از قبل از دهه کرامت با تعویض و به روزرسانی ۱۰ هزار متر ریسه سعی کردیم تا زیباترین فضا را به لحاظ نوآرایی در صحن ها ایجاد کنیم.

مدیر اداره روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی ادامه داد: هرساله طبق آیینی سنتی گروهی ۲۵ نفره از تهران به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و برای اقامه موقوفه مرحوم حاج حسین آهنگر در دهه کرامت، صحن‌های حرم مطهر را ریسه بندی و چراغانی می‌کنند تا شور و شعف خاصی را به حرم مطهر رضوی ببخشند.

صدقی اضافه کرد: این موقوفه بیش از ۵۰ سال است قدمت دارد و این گروه با شوق به مشهد الرضا(ع) می‌آیند تا موقوفه روشنایی مرحوم آهنگر را اقامه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستور تولیت آستان قدس رضوی، تلاش کردیم تا آذین بندی را به صورت ویژه انجام دهیم تا زیبایی صحن‌ها را چند برابر کنیم.

مدیر اداره روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی در ادامه با اشاره به نصب کتیبه‎های تبریک بر ایوان‎های حرم مطهر رضوی تصریح کرد: هر سال در دهه کرامت رضوی و میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج(ع) کتیبه‌هایی مزین به القاب امام رضا(ع) نصب می‌شود که امسال ۸ کتیبه بر ایوان‎های آزادی، انقلاب، بست طوسی، طبرسی و نواب نصب شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − ده =

دکمه بازگشت به بالا