مشهد

هنوز شاهد تبلیغ اجناس خارجی در خیابان‌های شهر هستیم/ پاسخ مناسبی از شهرداری مشهد دریافت نکرده‌ایم

خبرگزاری فارس: هنوز شاهد تبلیغ اجناس خارجی در خیابان‌های شهر هستیم/ پاسخ مناسبی از شهرداری مشهد دریافت نکرده‌ایم

رئیس نهضت امربه‌معروف اقتصاد مقاومتی با اشاره به تلاش‌های این نهضت در جهت عدم تبلیغ کالای خارجی در شهر مشهد، از پاس‌کاری موضوع در شهرداری و عدم پاسخگویی مسؤولین این سازمان خبر داد.

 

حجت‌الاسلام سید محمد مظلومان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، با بیان اینکه نهضت امربه‌معروف اقتصاد مقاومتی با هدف گفتمان‌سازی شروع به فعالیت نموده است، اظهار کرد: اقدامات بسیاری در جهت ترویج امربه‌معروف اقتصاد مقاومتی در جامعه انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در اولین قدم پیگیر توقف تبلیغ کالاهای خارجی در سطح شهر بودیم، افزود: تاکنون بیش از 45 مسجد، کانون و تشکل با ارسال نامه به شهردار مشهد خواستار توقف تبلیغ کالاها و برندهای خارجی در سطح شهر مشهد شده‌اند.

رئیس نهضت امربه‌معروف اقتصاد مقاومتی مساجد مشهد با بیان اینکه دو ماه از نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گذشته اما هنوز اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته، ادامه داد: چرا باید با گذشت چند ماه از دستور رهبری، شاهد تبلیغات اجناس خارجی در خیابان‌های شهر باشیم که تأثیر بسزایی در مصرف‌گرایی و خرید برند دارد.

مظلومان با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات این نهضت، موج تماس به سامانه تلفنی 137 و اعلام اعتراض شهروندان مشهدی به وجود بیلبوردهای تبلیغاتی کالاهای خارجی در سطح شهر بود، تصریح کرد: ارسال نامه‌ای به همراه تصاویر این بیلبوردها در شصت صفحه به مسؤولین استان از جمله نمایندگان مردم مشهد در مجلس، نمایندگان مجلس خبرگان، امام‌جمعه، شهردار، اعضا شورای شهر و رئیس خدمات شهری مشهد از اقدامات دیگری است که در این زمینه صورت گرفته است.

وی تهیه نماهنگ از مطالبات ائمه جماعات و فعالین فرهنگی را از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای امربه‌معروف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در این نماهنگ‌ها مصاحبه‌هایی با مسؤولین استانی انجام گرفته که حمایت خود را از این نهضت اعلام نموده‌اند.

رئیس نهضت امربه‌معروف اقتصاد مقاومتی مساجد مشهد با اشاره به دیدار با اعضا مجلس خبرگان شهر مشهد نیز گفت: در این دیدار آیت‌الله سید احمد حسینی و آیت‌الله سید مجتبی حسینی از این برنامه فرهنگی حمایت کردند و نسبت به اقدام عملی در زمینه امربه‌معروف اقتصاد مقاومتی مطالبه داشتند.

مظلومان با اشاره به ادامه فعالیت‌ها در زمینه امربه‌معروف اقتصاد مقاومتی افزود: برنامه بعدی ما برقراری ارتباط و ارسال رونوشت به ستاد امربه‌معروف خراسان رضوی است.

وی ابراز امیدواری کرد: مسؤولان استان به فرمایشات و خواسته‌های رهبر معظم انقلاب توجه نمایند، چراکه نباید در شهر مشهد که به پایتخت معنوی ایران شناخته می‌شود، شاهد عدم‌حمایت از کالای ایرانی و تبلیغ کالای خارجی باشیم.

رئیس نهضت امربه‌معروف اقتصاد مقاومتی مساجد مشهد با اشاره به ممنوعیت تبلیغ سفرهای خارجی نیز گفت: متأسفانه با وجود ممنوعیت تبلیغ سفرهای خارجی، توجهی به این موضوع نشده و شاهد تبلیغ سفرهای خارجی در سطح شهر هستیم.

مظلومان با بیان اینکه هنوز پاسخ مناسبی از شهرداری مشهد نگرفته‌ایم، گفت: در حال حاضر منتظر پاسخ مسئولان شهرداری هستیم، اما متأسفانه مسؤولان تاکنون تنها اقدام به پاس‌کاری و عدم پاسخگویی نموده‌اند.

وی با بیان اینکه همه شهروندان می‌توانند ما را در حمایت از خرید کالای ایرانی و عدم تبلیغ کالای خارجی یاری نمایند، اضافه کرد: اطلاعات بیشتر برای آشنایی مردم با این امر فرهنگی در سایت اینترنتی به نشانیwww.vfsh.ir و کانال تلگرامی @nehzat- masjed وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا