مشهد

هیئت‌مدیره و مدیرعامل جدید پدیده سرمایه جذب کنند/سهام تمام سهامداران به “سهام قانونی” تبدیل می‌شود

 

رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: تمام مدیران استان و هیئت مدیره این همت و تلاش را دارند که از سرمایه مردم پاسداری شود تا آنان متضرر نشوند.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی، علیرضا رشیدیان درباره آخرین وضعیت شرکت پدیده اظهار داشت: براساس مصوبه‌ای در قالب 16 بند و بعد از آن تصویب هفت گامی که برای راه‌اندازی فعالیت مجدد پدیده انجام شده بود، هیئت مدیره‌ای انتخاب شدند که بسیار توانمند و کارآمد هستند.

وی افزود: هیئت مدیره پدیده، از بین افرادی که برای تصدی مدیریت عامل وجود داشتند، فردی را انتخاب کردند که این فرد در چارچوب همان مصوبات و اختیارات قانونی، برنامه‌های کاری خود را ارائه کند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر کار اجرایی در شرکت پدیده شروع شود تا بتوان از طریق جذب سرمایه‌گذاری‌ها، این شرکت را از این حالت ایستایی خارج کرد.

رشیدیان عنوان کرد: بسیاری از سهامداران پدیده به حالت عسر و حرج افتاده‌اند که اعضای هیئت مدیره جدید باید بتوانند هرچه سریع‌تر راهکاری برای حل مسائل معسران بیابند.

وی درباره موضوع مطالبات مردم و پرداخت‌ها، با بیان اینکه شرکت پدیده مثل موسسه منحله میزان که یک هیئت تصفیه برای آن تعیین شده، منحل نشده است، افزود: شرکت پدیده همچنان به قوت خود باقی می‌ماند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: هیئت مدیره و مدیرعامل جدید پدیده باید با راه‌اندازی چرخ پدیده و فروش بناها و ساختمان‌ها و املاکی که آن‌جا ساخته می‌شود و البته واگذاری آن به اشخاص، سرمایه جذب کند تا از این طریق بعضی مطالبات مردم و بدهی‌های این مجموعه پرداخت شود.

رشیدیان خاطرنشان کرد: درمورد سهامداران بیشترین کاری که باید انجام شود، این است که با تبدیل شرکت پدیده به شرکت سهامی عام و ورود آن به بازار بورس، سهام تمام سهامداران به سهام قانونی تبدیل شود و آنان بتوانند سهام خود را حتی در بازار خرید و فروش کنند.

وی تصریح کرد: ممکن است در حسابرسی، سهام این شرکت به دلیل شرایطی که دارد، تنزل پیدا کند. به طور مثال اگر الان قیمت یک سهام در کلام مدیرعامل سابق پدیده 12هزار تومان بوده در حسابرسی به چهار هزار تومان تقلیل یابد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به تضمین‌هایی که مقام قضایی از مالکان و سهامداران عمده شرکت پدیده دریافت کرده است، به اندازه آن 12 هزار تومانی که آنان امضاء داده‌اند سهام شرکت این رقم می‌ارزد، از سهام آقایان که 77 درصد سهام آن‌جا را در اختیار دارند، به سهام مردم افزوده می‌شود تا مردم در بازار سهام متضرر نشوند و به سقف 12 هزار تومان برسد.

رشیدیان در مورد زمان پرداخت مطالبات سهامداران و تعهد نامه‌های که در دست آنان است، گفت: امیدوار بودیم که پس از شهریورماه 94 که آن مفاد 16بندی در جلسه کمیسیونی که به ریاست وزیر کشور و حضور وزرای مربوطه تشکیل و مصوب و به شورای امنیت کشور ارسال شد و این شورا نیز آن را تایید کرد، هیئت مدیره سابق پدیده کار اجرایی را برای راه‌اندازی چرخ حرکت این شرکت آغاز کند و حقوق مردم را تامین و نگرانی‌های سهامداران را رفع کنند. امیدواریم با حضور هیئت مدیره جدید که هم انگیزه و برنامه دارند، کار سریع‌تر انجام شود.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: یکی از اختیارات مشخص شده برای این شرکت، پس از گام‌های اولیه و شروع فروش قسمت‌های مجاز،  اجازه  تبلیغات به شرکت پدیده برای فروش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا