خراسان

هیچ موردی از توزیع میوه قاچاق در مشهد دیده نشده است

میوه قاچاق

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد مقدس گفت: هیچ موردی از توزیع میوه قاچاق در مشهد دیده نشده است.

حیدر ساکن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: برخی از انواع سیر و گلابی در بازار تهران دیده شده که قاچاقی بوده اما در مشهد هنوز هیچ باری که مشکوک به خارجی بودن باشد وجود ندارد.

وی ادامه داد: هم اکنون تنها میوه‌هایی که در بازار وجود داشته و خارجی هستند موز، آناناس و نارگیل بوده و اخیرا نیز برخی از بارهای نارنگی پاکستانی در میادین دیده شده بود که به سرعت جمع آوری شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد مقدس با اشاره به ضعف مدیریتی که در حوزه قاچاق میوه وجود دارد، خاطرنشان کرد: در برخی از موارد میوه توسط تعاونی‌های مرزنشینان برای مصرف داخلی شهرهای مرزی آورده می‌شود و نباید به استان‌های دیگر برود اما می‌رود و ما برای آن نمی‌توانیم کاری انجام دهیم که باید برای پیشگیری از آن اقدامی عاجل در دستور کار قرار گیرد.

ساکن تأکید کرد: یکی از دیگر اتفاقاتی که می‌افتد این است که برخی بدون اینکه وارد میادین بار شوند در انبارهای حاشیه شهر میوه‌های قاچاق خود را پنهان کرده و مستقیما به  خرده فروشی‌های می‌فروشند که در آن صورت نمی‌توان به راحتی آن را کنترل کرد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد قیمت انار و گرانفروشی‌های انجام شده در این محصول، خاطرنشان کرد:این کالا بین ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان قیمت داشته و فروش بیش از این قیمت به هیچ عنوان توجیهی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا