مشهد

هیچ موردی از “کله پاچه قاچاق” در مشهد مشاهده نشده است

کله پاچه

ابوالفضل دهستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: موردی از کله پاچه قاچاق در مشهد دیده نشده؛ واحدهای ما تماماً تحت پوشش نظارتی بهداشتی و قضایی هستند و تمامی کله پاچه مورد نیاز در مشهد از طریق موسسه صنعتی گوشت تهیه می‌شود و موردی از قاچاق تاکنون مشاهده نشده است.

رئیس اتحادیه سفره‌خانه‌های سنتی مشهد با اشاره به اینکه دام‌های مورد استفاده نیز از هر نظر تائید شده است بیان کرد: دامپزشکی در این زمینه نظارت مستقیم دارد و از نظر نرخ نیز مورد نظارت هستند و حتی در واحدهای جگرکی نیز تاکید داریم صرفاً و فقط از گوشت گوسفندی استفاده شود.

دهستانی ادامه داد: تعداد ۱۵۰ واحد طباخی در مشهد فعال هستند که از نظر بهداشتی، کنترل و نظارت می‌شوند و به صورت هفتگی و یا گزارشی از این واحدها نظارت داریم و با توجه به اینکه خدماتی در رابطه با شهروندان و مجاوران دارند باید عرضه مواد غذایی و محیط کاملاً بهداشتی باشد.

وی با اشاره به اینکه این واحدها مورد نظارت و بازرسی اتاق اصناف نیز قرار می‌گیرند ادامه داد: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال مقداری کمبود عرضه داریم، قیمت نیز اندکی افزایش داشته است اما در مجموع محصول ارائه شده در طباخی‌های مشهد به نسبت کیفیت و همچنین قیمت از بسیاری نقاط دیگر کشور دارای درجه کیفی بالاتری است.

دهستانی گفت: یکی از اقدامات ما ترویج غذاهای سنتی است و در این زمینه می‌خواهیم ذائقه جوانان مشهد را با این غذاها آشنا کنیم تا از این نوع غذاها استفاده کنند و بیشترین هدف ما این است که انواع آشکده‌ها و سفره‌خانه‌های مشهد را مورد حمایت قرار دهیم و مجوز گرفته‌ایم دیزی‌سراها نیز با متراژ کمتری فعالیت کنند و به صورت کترینگی خدمات اراده دهند.

وی افزود: برخی غذاهای سنتی ارزش غذایی بالایی دارند و می‌خواهیم زمینه طبخ آنها و ارائه آن را در مشهد فراهم کنیم و در زمینه جشنواره غذاهای سنتی نیز فعال بوده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا