ایران

وام ۱۰ میلیونی خرید کالا ناگهان ۶ میلیون تومان شد

اخبار,اخباراقتصادی, طرح فروش قسطی کالا

سقف مبلغ وام خرید کالای ایرانی با تصمیم ناگهانی بانک مرکزی از ۱۰ به ۶ میلیون تومان کاهش یافت.

  امروز بانک مرکزی شرایط جدید دریافت کارت اعتباری کالا را به صورت رسمی اعلام کرد. براساس این اطلاعیه، کارمندان رسمی و پيمانی دستگاه‌های دولتی و بازنشستگان و مستمری‌بگيران تحت پوشش بيمه صندوق بازنشستگی کشوری با دریفاتی حداکثر 15 میلیون ریال در ماه می‌توانند برای دريافت کار اعتباری ثبت‌نام کنند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف اعتبار اين افراد حداکثر تا چهار برابر دريافتی ماهانه آنها است که بر همین مبنا، یک محاسبه سرانگشتی نشان می‌دهد سقف مبلغ وام برای کارت‌هایی که میان کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران توزیع خواهد شد، به ۶ میلیون تومان کاهش یافته است.

پیش از این، دولت سقف اعتبار کارت‌های خرید کالاهای ایرانی را ۱۰ میلیون تومان اعلام کرده بود که اکنون با اطلاعیه بانک مرکزی، این میزان اعتبار حداکثر ۶ میلیون تومان اعلام شده، این در شرایطی است که بنا به اعلام دولت، کارت اعتباری خرید کالا که براساس عقد مرابحه عملیاتی خواهد شد و نرخ سود ۱۲ درصد در بازپرداخت محاسبه می‌شود. 

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های اعلام شده در سایت اینترنتی وزارت صنعت نسبت به خرید کالای خانگی مورد نیاز خود اقدام کنند. مدت بازپرداخت اقساط این تسهیلات نیز ۱۲ ماهه تعیین شده است.

دولت در مرحله قبلی اجرای طرح فروش اعتباری کالا که برای خودرو اجرایی شد، به ناگهان ( ۶ روزه) طرح را متوقف و اعلام کرد که تنها سقف ثبت نام ۱۱۰ هزار خودرو را برای تامین مالی در قالب وام ۲۵ میلیون تومانی، تامین اعتبار خواهد کرد.

منبع:  مهر 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا