خراسان

واکاوی علل تردید بانک‌ها برای تملیک وثایق تسهیلات در خراسان رضوی

 

پرداخت تسهیلات

عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: با توجه به بخشنامه‌های جدیدی که دادستانی خراسان رضوی برای تملیک وثایق صادر کرده بانک‌ها برای این امر قدری مردد شده‌اند.

حسین متین راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: دادستانی بخشنامه‌های جدیدی صادر کرده مبنی بر  اینکه بانک تنها در صورتی می‌تواند وثایق واحد صنعتی را تملیک کند و آن را به مزایده بگذارد که خود توان اداره آن را داشته باشد.

وی بیان کرد: از آنجایی که این کار در تخصص بانک‌ها نیست بیشتر آنها برای به مزایده گذاشتن وثایق به ویژه در حوزه واحدهای صنعتی دچار تردید شده و در نتیجه بیشتر به فکر همکاری با صاحب واحد افتاده‌اند تا بتوانند ادامه حیات آن را تضمین کنند.

عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی ادامه داد: بانک‌ها در واقع هنوز درگیر اقدامات مربوط به جمع آوری اطلاعات بوده و نوبت به اجرای بخشنامه جدید نرسیده و به همین علت هنوز هم قدری تعلل در برخورد آنها دیده می‌شود.

متین راد تأکید کرد: با روند کنونی با توجه به اینکه برخی اوقات یک واحد تولیدی بسیار بیشتر از سرمایه ثبتی خود اموال و دارایی داشته و برایش حکم ورشکستگی گذاشته می‌شود بانک‌ها چاره‌ای به جز بنگاه‌داری و شراکت با واحد صنعتی ندارند که تنها به اندازه سهم خود در میزان اموال هم به مشکلات مربوط  به تولید اهتمام دارند.

وی بیان کرد: بانک‎ها باید با توجه به مشکلاتی که در حوزه رکود کنونی در بازار وجود دارد در بخش ارائه تسهیلات انعطاف بیشتری به خرج داده و در این زمینه بهتر عمل کنند زیرا در غیر اینصورت خود به خود واحدها ورشکسته شده و در نتیجه خود بانک‌ها در انتها متضرر می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا