ایران

واکنش کرباسچی به سخنان حداد عادل: متهم کردن دولت به دخالت در انتخابات عادی نیست

 

رقبا در جریان انتخاب رئیس مجلس آینده در حال حاشیه سازی هستند و سعی می‌کنند بین نیروهای حامی دولت اختلاف ایجاد کنند

 دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در واکنش به ادعای اخیر حداد عادل در باره دخالت دولت در انتخابات و همچنین هشدار آیت‌الله موحدی کرمانی در این مورد گفت: «خود این آقایان در مرحله اول در صحنه رقابت بودند و در این مورد هیچ صحبتی نکردند. نمی‌دانم الان چگونه احساس می‌کنند دولت قصد دخالت در انتخابات را دارد؟»

  غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با  عصر ایران خاطر نشان کرد: «همان کسانی که دور اول را برگزار کردند مسئول برگزاری این دور نیز هستند. یعنی نه معاون وزیر کشور عوض شده است و نه خود وزیر تا آقایان احساس کنند دولت قصد دخالت در انتخابات را دارد».

غلامعلی حداد عادل در روزهای گذشته نسبت به دخالت مسئولان در انتخابات مرحله دوم ابراز نگرانی کرده و گفته بود: از مقامات وزارت کشور، دولت و شورای نگهبان می‌خواهیم نسبت به موارد تخلف بی‌اعتنا نباشند.

  این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: «اگر هم دخالتی صورت گرفته باشد باید به مراجع ذی صلاح و شورای نگهبان شکایت کنند و به نظر می‌رسد این مصاحبه‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و دوستان می‌خواهند کار سیاسی کنند و بر روی مردم و رای آنها تاثیر بگذارند».

 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, کرباسچی

  وی ادامه داد: «این آقایان در سال‌های اخیر همیشه بر این مسئله تاکید می‌کردند که باید قانون رعایت شود و اگر در انتخابات تخلفی صورت گرفت باید به مراجع قانونی مراجعه کرد. بنا بر این می توان گفت بحث تخلف مطرح نیست و اهداف دیگری در پشت این سخنان نهفته است».

  کرباسچی بر این اساس تصریح کرد: «متهم کردن دولت به دخالت در انتخابات غیر عادی است».

  دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران با اشاره به ادعای پیروزی اصول‌گرایان در دور اول انتخابات از جانب حداد عادل نیز گفت: این حرف‌ها تبلیغاتی است و باید گفت «جوجه را آخر پاییز می‌شمارند» و هر چند بیان این حرف‌ها در  فضای رقابت‌های انتخاباتی هیچ ایرادی ندارد اما به یاد داریم روزی همین آقایان دیگران را ملامت می‌کردند که چرا ادعای پیروزی می‌کنید در حالی که  هنوز نتایج قطعی انتخابات مشخص نشده است.

  این کُنش‌گر سیاسی درباره اهمیت دور دوم انتخابات برای جریان‌های سیاسی خاطر نشان کرد: فضای انتخابات در مرحله دوم مانند مرحله اول، به دلایل مختلف داغ نیست اما این انتخابات مانند بازی فینالی است که برنده نهایی را مشخص می‌کند.

  وی ادامه داد: با توجه به تبلیغاتی که دوستان رقیب انجام می‌دهند مانند حرف‌های که آقای حداد زدند و یا رسانه‌هایی مانند کیهان مطرح می‌کنند، دور دوم انتخابات برای جریان اصلاحات و اعتدال بسیار مهم است و رای مردم مشخص می‌کند که برندگان نهایی و اکثریت با چه کسی خواهد بود.

  فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد رقابت عارف و لاریجانی برای ریاست آینده مجلس نیز گفت: این مسئله بعد از برگزاری دور دوم انتخابات مشخص خواهد شد که نمایندگان اکثریت به کدام یک از این دو یا نفر سوم تمایل دارند. صحبت در این مورد به عقیده بنده کمی حاشیه سازی است و باید منتظر بود تا خود نمایندگان در مورد رییس آینده تصمیم بگیرند.

  کرباسچی گفت: در این میان و در جریان انتخابات رئیس آینده مجلس همه چیز در صحن علنی مشخص نمی‌شود و رایزنی‌های خارج از صحن مانند نظر سنجی‌ها و نظر فراکسیون‌ها بسیار مهم است.

  وی ادامه داد: در این زمینه رقبا نیز در حال حاشیه سازی هستند و سعی می‌کنند بین نیروهای حامی دولت اختلاف ایجاد کنند، به خاطر همین نباید زیاد به این ماجرا دامن زد.

  از استاندار اصفهان در دهه 60 درباره وضعیت مبهم مینو خالقی در مجلس آینده نیز پرسیدیم. دبیر کل کارگزاران در این باره گفت: درباره ایشان اتفاقی نادر رخ داده است. کسی که رای آورده است بدون اینکه انتخابات آن حوزه باطل شده باشد، از حضور در مجلس محروم شده است. باید مسیر قانونی این مسئله طی شود تا نتیجه مطلوب به دست آید.

منبع:  عصر ایران  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + سه =

دکمه بازگشت به بالا