ایران

وجود ۶ پرونده کلان کلاهبرداری در تهران با هزاران شاکی

نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه

سخنگوی قوه‌قضاییه با اشاره به پرونده‌های کلاهبرداری مانند نگین غرب گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم تا در چنین مواردی دقت عمل فراوان داشته باشند، چرا که فقط در تهران حدود ۶ پرونده وجود دارد که تعداد شکات آن بین هزار تا ۱۵ هزار نفر هستند.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص طولانی شدن پروسه رسیدگی به برخی پرونده‌های کلاهبرداری‌های بزرگ از جمله نگین غرب، گفت: مشکل این پرونده‌ها اغلب آن است که میزان دارایی‌های آنها با مطالبات مردمی از مجرمان مطابقت ندارد و این باعث می‌شود تا استیفای حقوق مردم طولانی شود.

وی اضافه کرد: در مورد پرونده نگین غرب حکم دادگاه بدوی این پرونده صادر شد و پرونده به دادگاه تجدید نظر رفت و ما می‌توانستیم سریعاً حکم دادگاه تجدیدنظر را اخذ کرده ولی در این صورت متهمان به زندان می‌رفتند و سرمردم بی‌کلاه می‌ماند. ولی دوستان ما آمدند تلاش کردند تا جایی که امکان دارد مردم به حقشان برسند. چرا که در این پرونده بیش از 15 هزار و 180 شاکی حضور داشت و به دنبال تلاش‌های انجام گرفته دو سوم شکات به مطالبات خود رسیدند که از این میان برخی اصل پول و درصدی سود پولشان را گرفته‌اند و بخشی نیز آپارتمان دریافت کرده‌اند. همچنین برای این پرونده پروژه‌ای هزار واحدی درنظر گرفته که با توجه به مشکلات موجود 150 میلیارد توان کمبود نقدینگی دارد.

سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: ما از مردم تقاضا می‌کنیم تا در چنین مواردی دقت عمل فراوان داشته باشند چرا که فقط در تهران حدود 6 پرونده وجود دارد که تعداد شکات آن بین هزار تا 15 هزار نفر هستند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص تصویر اعدام سه متهم در پس زمینه تصویر دادستان مشهد در بخش خبری سیما عنوان داشت: تصویر و خبر اعلام شده که مربوط به لغو کنسرت‌ها بود به هیچ عنوان همخوانی نداشت و ما اعتراض خود نسبت به این موضوع را اعلام کردیم.

وی در ادامه در خصوص اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره ممنوعیت به کارگیری دوشغله‌ها نیز گفت: آقای سراج با توجه به اصلاح قانون نامه مکتوبی به وزارتخانه و دستگاه‌های مربوطه ارسال کرد و در آن متذکر شد مواردی که ممنوعیت قانونی در به کارگیری افراد در دو شغل یا بیشتر را دارند رعایت شود. طبیعی است در مدت زمان ارائه شده درصورت عدم توجه به این دستور با متخلفان برخورد خواهد شد.

معاون اول قوه قضاییه در پایان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که از ارتباط بین اظهارات فرمانده سپاه و سخنان قاضی سراج در خصوص برادر رئیس جمهور جویا شده بود خاطرنشان کرد: من تحلیلگر سیاسی نیستم و نمی‌توانم در این رابطه اظهار نظر کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا