ایران

وجود 1.3 میلیون مجرد قطعی در کشور

اخبار,اخبار اجتماعی , آمار مجردی

همچنین بالارفتن میانگین سن ازدواج برای مردان از 24 سال به 29 سال و برای زنان از 19 سال به 23 سال نیز از سایرعوامل کاهش ادواج در جامعه بوده است.

جلسه کارگروه بررسی راهکارهای کنترل و کاهش طلاق و افزایش ازدواج در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه، گزارش آماری ازدواج و طلاق در 6 ماهه نخست سال 1394 توسط نماینده سازمان ثبت احوال ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به ثبت 724 هزار و 345 ازدواج در این مدت مواردی مانند کاهش آماری نسل جوان کشور طی سال 1389 تا 1394 و تغییر آداب و رسوم اجتماعی نیز مورد اشاره قرار گرفت.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به وجود 11 میلیون و 240 هزار نفر افراد مجرد و یک میلیون و 300 هزار نفر مجرد قطعی در جامعه، سطح تحصیلات این افراد نیز مورد تحلیل قرار گرفته است.

بر اساس تعریف ارائه شده در این گزارش منظور از افراد مجرد افرادی هستند که از شانس ازدواج برخوردار هستند و منظور از افراد مجرد قطعی نیز کسانی هستند که به علت بالارفتن سن از حداقل شانس برای ازدواج برخوردار هستند.

این گزارش نشان می‌دهد در سال‌های اخیر روند کاهش ازدواج در کشور مشهود بوده و این روند کاهش متاثر از عواملی مانند کاهش جمعیت جوان کشور بر اثر اعمال سیاست‌های تنظیم خانواده در اواخر دهه 60 و دهه 70 بوده است.

همچنین بالارفتن میانگین سن ازدواج برای مردان از 24 سال به 29 سال و برای زنان از 19 سال به 23 سال نیز از سایرعوامل کاهش ادواج در جامعه بوده است.

در ادامه جلسه اقدامات نیروی انتظامی پیرامون برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق با حضور معاون اجتماعی این نیرو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

توسعه پیشگیری از طلاق از طریق برنامه‌های آموزشی، ارتقاء سطح مددکاران و مشاوران از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، توجه به کودک و نوجوان در مراکز مشاوره و خودداری از برخورد انتظامی در اختلافات خانوادگی جزء اهم مواردی بود که سردار منتظر المهدی درگزارش خود به آن اشاره کرد.

پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است:

مرتبط کردن مراکز مشاوره تحت پوشش نیروی انتظامی با سایر مراکز مشاوره، حمایت و پشتیبانی بیشتر از اقدامات ناجا در زمینه اقدامات مشاوره، تخصصی کردن مشاوره‌های ارائه شده در این مراکز با توجه به تنوع مشکلات و رعایت ظرافت‌ها در برخورد با مشکلات خانوادگی و تفاوت این موضوع با نحوه برخورد با سایر جرایم.

همچنین اعضا با توجه به آسیب پذیر بودن جمعیت ساکن در حاشیه کلان شهرها، خواستار تمرکز بیشتر مراکز مشاوره ناجا در این اماکن شدند.

اعضای کارگروه همچنین با اشاره به ساختار جمعیت جوان شاغل در نیروی انتظامی، بر ارائه تسهیلات در راستای ترویج ازدواج در بین کارکنان این نیرو تاکید کردند.

سردار منتظرالمهدی هم در پایان این جلسه گفت: پیشگیری انتظامی به منظور کاهش در برخورد انتظامی و امنیتی است که به کاهش هزینه های تحمیل شده به نیروی انتظامی منجر شده است.

بر اساس گزارش سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی افزود: در مراکز مشاوره مستقر در کلانتری‌ها و مراکز انتظامی مجرب‌ترین نیروها به کار گرفته شده اند و همچنین محل استقرار این مراکز جزء بهترین قسمت های مراکز انتظامی می باشد.

 ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا