ورزش

ورزش بانوان همچنان مورد بی مهری است

resized_435821261_139683 (1)jpg

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با حضور در مسابقه هندبال بین بانوان مشهد و تیم ملی بانوان افغانستان از بی مهری و عدم حمایت از ورزش بانوان سخن گفت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، بتول گندمی با حضور در ورزشگاه کوثر قاسم آباد از نزدیک شاهد اولین مسابقه رقابت های چهار جانبه تیمهای هندبال بانوان مشهد، تیم ملی بانوان افغانستان، عرشیا و دانشگاه فردوسی مشهد که به منظور گرامی داشت شهدای مدافع حرم برگزارمیشد، بود.
گندمی شورای شهر را حامی ورزش شهر مشهد معرفی کرد و افزود: بانوان تشکیل دهنده ۵۰ درصد از جمعیت جامعه هستند و ترویج فرهنگ ورزش همگانی، پیشگیری از خمودگی و افزایش سطح سلامت جامعه رویکرد شورای شهر نسبت به بخش مهمی از جامعه است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به نقش آموزش و مهیا ساختن زمینه برای استفاده بانوان از ظرفیت فضاهای ورزشی شهر اشاره کرد و گفت: بانوی سالم خانواده ای سالم و بانشاط را بوجود آورده مدیریت و رهبری می کند.
گندمی درباره ارزیابی ورزش قهرمانی بانوان مشهد اظهارکرد: فضای ورزش قهرمانی بانوان مشهد با توجه به نسل پویا، آماده و جوان توانسته با تلاش خود تیم های قدرتمندی را درعرصه مسابقات هندبال، والیبال، فوتسال و سایر رشته های ورزشی درحوزه قهرمانی را آماده کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از حضور و حمایت بانوان عضو شورای شهر مشهد در مسابقات ورزشی به منظور حمایت معنوی از بانوان ورزشکار مشهدی خبر داد و افزود: حضور بانوان عضو شورای شهر مشهد می تواند بر استقبال بانوان مشهدی برای حضور در ورزشگاه ها و حمایت از بانوان ورزشکار تاثیر گذار باشد.
گندمی اشاره ای نیز به تامین تجهیزات و کمک های مالی برای تیم های بانوان مشهدی داشت و گفت: به منظور تامین تجهیزات و کمک های مالی نه فقط از طریق شهرداری بلکه از طرف مجموعه هایی که توانایی ایفای نقش حمایتی تیم های بانوان را دارند، شورای شهر تمام تلاش خود را برای جذب آنها به کار خواهد بست.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با ابراز تاسف درباره عدم حمایت از تیم های ورزش قهرمانی بانوان مشهد گفت: اعضای تیم هندبال بانوان مشهد علی رغم تمام استعدادها و توانایی های خود و جذب سهمیه حضور در لیگ برتر به دلیل نداشتن حامی مالی از حضور در لیگ برتر بازماندند و اکنون در لیگ دسته یک هندبال بازی می کنند.
وی از میزبانی مشهد در آذرماه نیز خبر داد و گفت: هندبالیست های مشهدی در آذر ماه میزبان مسابقات هندبال بانوان در سطح ملی هستند اما عدم وجود امکانات و تجهیزات و حمایت های مالی کافی باعث نگرانی تیم هندبال مشهد شده است.
گندمی ابراز امیدواری کرد با بهره مندی از ظرفیت های سالن ها و تجهیزات مجموعه تربیت بدنی شهرداری مشهد و در صورت وجود امکان حمایت مالی از طرف شهرداری آن را به سمت رونق دهی به مسابقات ورزشی بانوان سوق می دهیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به وجود وزارت مستقل ورزش و جوانان در دولت گفت: از دولت انتظار داریم با وجود وزارت مستقل ورزش و جوانان برنامه ریزی های کلان تری برای حمایت از ورزش در سطح کشور داشته باشند، اما شاهد آن هستیم که حمایت وزارتخانه ورزش وجوانان معطوف به بخش کوچکی از ورزشهای با تماشاگر میلیونی شده است و بقیه بخشها علی الخصوص ورزش بانوان مورد بی مهری قرار گرفته است.
وی درباره حضور خود در حمایت از تیم هندبال مشهد نیز اظهار داشت: بادیدن حضور فقط ۱۰۰ نفر تماشاچی در ورزشگاه بسیار متاثر شدم و بعد از بررسی صورت گرفته نداشتن امکانات کافی برای اطلاع رسانی دلیل عدم استقبال بانوان از مسابقات ورزشی عنوان شد.
گندمی گفت: شهرداری مشهد دارای رسانه است و باید از ظرفیت روزنامه شهرآرا به منظور اطلاع رسانی مسابقات تیم های بانوان مشهدی استفاده کند.
گفتنی است تیم هندبال بانوان مشهد در اولین مسابقه خود از سری رقابت های چهارجانبه گرامیداشت شهدای مدافع حرم توانست تیم ملی بانوان افغانستان را ۲۵ بر ۴ مغلوب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا