ایران

ورود بنز، هیوندای و فولکس پس از فرانسوی ها

 
 

 

چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو دیروز برگزار شد. وزیر صنعت در این همایش  از مذاکره با کره ای ها برای افزایش سرمایه گذاری در ایران و بازنشستگی خود تا سال آینده و معرفی خائنان کمپین نه به خرید خودروی داخلی به رییس جمهور گفت. رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از نهایی شدن ۶ قرارداد خارجی خودروسازان خبر داد و ارزان فروشی سایپای کاشان را رد کرد. مدیر عامل ایران خودرو از قرارداد مهم طراحی پلتفرم ملی خبر داد. مدیر عامل سایپا از عرضه عن قریب محصولات این شرکت در بورس کالا سخن گفت. خودروسازان خارجی از جمله سیتروئن و پژو نیز آخرین وضعیت عرضه محصولات خود در ایران را تشریح کردند.
نعمت زاده: کره‌ای‌ها سرعقل بیایند فاز جدید همکاری خودرویی آغاز می‌شود
وزیر صنعت در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو، با اعلام این که با کره جنوبی صحبت‌هایی کرده‌ایم تا آنها متعهد به سرمایه‌گذاری در ایران شوند، تصریح کرد: من صریحاً به کره‌ای‌ها گفته‌ام اگر بازار ایران را می‌خواهید بیایید در ایران مانند سایر شرکت‌های فرانسوی سرمایه‌گذاری کنید. البته اخیراً کره‌ای ها با کرمان موتور همکاری خود را گسترش داده‌اند که این موضوع برای من رضایت بخش نیست و آنها نیز باید به سمت انتقال سرمایه و تکنولوژی حرکت کنند.وی با اشاره به این که چرا کره‌ای‌ها مراکز تحقیقاتی خود را به ایران نمی‌آورند، تصریح کرد: اگر آنها به حرف ما گوش کرده و سر عقل بیایند فاز جدید همکاری‌های ما با این کشور گسترش بیشتری خواهد یافت.نعمت‌زاده خطاب به خودروسازان ادامه داد: از خودروسازان می‌خواهم نسبت به ارتقای خدمات فروش و پس از فروش خود اقدام کنند زیرا مردم نسبت به آنچه از ما می‌بینند قضاوت می‌کنند نه آنچه که ما دوست داریم مردم بگویند.وی با انتقاد از این که چرا خودرو سازان کشور در حوزه خدمات پس از فروش مناسب عمل نمی‌کنند، گفت: بعضاً دیده شده مردم را در صف‌های مراکز پس از فروش نگه می‌دارند که این موضوع برای من بسیار ناراحت کننده است. نعمت‌زاده گفت: گزارشی را از نارضایتی مردم از خدمات پس از فروش خواندم که ۲۵ درصد آن به دلیل کمبود و نبود قطعات یدکی بود. حل این مشکلات آسان بوده و تنها به انضباط مدیریتی نیاز دارد.نعمت‌زاده به پرداخت سود ۴ هزار میلیاردی خودروسازان به بانک‌ها اشاره و تصریح کرد: اگر خودروسازان تلاش کنند این رقم را کاهش دهند، بسیاری از هزینه‌های آنها کاهش پیدا می‌کند.وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که نباید خودروسازان به اموری غیر از امور تولید بپردازند، گفت: اگر می‌بینید هزینه‌ای که ارتباطی با موضوع تولید ندارد به شما تحمیل می‌شود آن را کاهش دهید به عنوان نمونه، ایران خودرو سهمی در یک بانک دارد، که ربطی به تولید ندارد و به نظر می‌رسد باید در این رابطه تصمیم مناسبی اتخاذ کند.
خائنانی که کمپین تحریم خودرو را راه اندازی کردند شناسایی شدند
نعمت زاده اشاره ای هم به کمپین نه به خرید خودروی ایرانی داشت و گفت: سال گذشته یک عده آدم مغرض کمپینی را راه انداختند که خودرو نخرید چون ایراد دارد. من این موضوع را آنقدر دنبال کردم تا آن خائنان را پیدا کردم و گزارش آن را به رئیس‌جمهوری نیز دادم.وی تصریح کرد: موضوع این بود که آنها دیدند خودرو عامل رونق و شکوفایی اقتصاد است و قبل از انتخابات می‌خواستند این بخش را دچار مشکل کنند که البته کور خواندند و با اقدامات ما و با پرداخت تسهیلات خرید خودرو ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو فروخته شده و توطئه آنها خنثی شد.
۶ قرارداد خارجی خودروسازان
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این همایش به قراردادهای خارجی خودروسازان و تاریخ عرضه اولین محصولات حاصل از این قراردادها به بازار اشاره کرد. به گزارش فارس، منصور معظمی با بیان این که طی سال جاری ۶ قرارداد بین خودروسازان ایرانی و خارجی نهایی شده است، اظهار داشت: طی سال جاری ایران خودرو با شرکت پژو قرارداد بست که محصول مشترک آنها اسفند امسال به بازار عرضه می شود، سایپا با سیتروئن قراردادی را منعقد کرد که محصول آن نیمه اول سال آینده به بازار عرضه می‌شود، قرارداد ایدرو با رنو نیز منعقد شده که محصول مشترک آنها تا پایان سال ۲۰۱۷ و یا سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد.از سوی دیگر شرکت فولکس واگن با یک خودروساز ایرانی در تولید گیربکس اتوماتیک به تفاهم رسیده و در آستانه امضای قرارداد هستند. شرکت هیوندای و بنز نیز هر یک با یکی ازخودروسازان داخلی قرارداد منعقد کرده اند.مدیرعامل ایدرو هم چنین در گفتگو با ایسنا نسبت به شائبه مطرح شده در مورد فروش شرکت سایپای کاشان با قیمتی کمتر از قیمت واقعی به شرکت پژو سیتروئن فرانسه واکنش نشان داد و گفت: به طور قطع و یقین این مسئله را رد و تکذیب می‌کنم، چراکه قیمت‌گذاری انجام شده توسط کارشناسان دادگستری صورت پذیرفته است. در این راستا، چندی پیش مسائلی در ارتباط با قیمت فروش شرکت سایپا به پژو سیتروئن فرانسه مطرح شده بود، اینکه قیمت شرکت ایرانی ۵۰۰ میلیون یورو بوده اما به قیمت ۳۰۰ میلیون یورو به فرانسوی‌ها واگذار شده است.
عرضه محصولات سایپا در بورس کالا در آینده نزدیک
در این همایش، مدیر عامل سایپا جدیدترین اخبار از وضعیت تولید و فروش این شرکت را ارائه کرد. جمالی با بیان این که فروش محصولات این شرکت در بورس کالا در آینده نزدیک انجام می شود، گفت: هفته آینده ۶۰۰ میلیارد اوراق مرابحه جدید منتشر شده و محصولات سایپا در بازار بورس ارائه خواهد شد. ظرف این هفته هم ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مرابحه منتشر خواهیم کرد.
روایت یکه زارع از قرارداد این شرکت برای تولید پلتفرم ملی
مدیر عامل ایران خودرو نیز در این همایش در تشریح آخرین تحولات این شرکت، از انعقاد قرارداد همکاری با یک شرکت ایتالیایی- آلمانی طراحی خودرو تا یک ماه آینده خبر داد. یکه زارع گفت: این قرارداد مهم‌ترین قرارداد تاریخ صنعت خودروی ایران برای تولید پلتفرم ملی خواهد بود. وی با بیان این که این قرارداد برای تولید پلتفرم ملی در ایران و قطعاتی چون موتور، گیربکس و اکسل خواهد بود، اظهار داشت: در این قرارداد زنجیره کامل تولید پلتفرم دیده شده و انتقال فناوری و بومی سازی نیز در آن صورت خواهد گرفت.
سفیر کره: ایران مشتریان وفاداری دارد
کیم سئونگ هو، سفیر کره جنوبی نیز در این همایش حضور داشت. به گزارش تسنیم، وی با بیان این که ایران به زودی جایگاه خوبی در صنعت خودروسازی پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: ایران جایی برای فروش خودرو و قطعات خودرو نیست و این کشور در آینده یک رقیب جدی به شمار می‌آید.وی خطاب به حاضرین خارجی در این همایش، با اذعان به ظرفیت های صنعتی ایران گفت: قابلیت تولید از پیچ و مهره های کوچک تا موشک‌های بسیار پیشرفته در این کشور وجود دارد.
سه محصول جدید سیتروئن در راه ایران
در این همایش، مدیرعامل شرکت خودروسازی سیتروئن از عرضه سه محصول جدید این شرکت در ایران در آینده نزدیک خبر داد. لیندا جکسون اظهار کرد: خودروهای ما که در کارخانه کاشان تولید خواهند شد، به‌روزترین خودروهای تولید شده در ایران خواهند بود و در بالاترین کیفیت قرار خواهند داشت.وی با بیان اینکه با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات تولیدی در کاشان، ۳۰ درصد آن صادر خواهد شد، خاطرنشان کرد: سه مدل سیتروئنی که در ایران تولید خواهد شد، همه از نسل جدید به این محصولات خواهد بود و تا ۷۰ درصد داخلی‌سازی خواهند شد.
مدیر منطقه ای پژو: باید به حضور ما عادت کنید
مدیر منطقه آفریقا و غرب آسیای پژو نیز در این همایش به سوالاتی از قبیل پرداخت غرامت به ایران و تولید محصولات جدید پژو در ایران پاسخ گفت. کمار در خصوص پرداخت غرامت به ایران، اظهار داشت که این موضوع را با آقای نعمت زاده وزیر صنعت پیش می بریم.وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که در صورت بازگشت تحریم ها، آیا در ایران خواهید ماند؟  از عزم این شرکت برای حضور در ایران سخن گفت و افزود: وزارت خارجه چند هفته پیش بیانیه ای صادر و حمایت جامعه جهانی را از برجام اعلام کرد. ما بسیار متعهدیم، بسیار جدی هستیم و مدیرعامل پژو نیز شخصا به ایران آمده است.وی در ادامه با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر ۲۵ مرتبه به ایران سفر کرده ام به طوری که هر ماه، یک هفته در ایران هستم،گفت: اوضاع تغییر کرده است، باید شریکمان را رو در رو در ایران ببینیم. کمار ادامه داد: محیط فعلی ایران تغییر کرده است، ما بزرگترین سرمایه گذار در ایران هستیم و باید کم کم به حضور ما عادت کنید.مدیر منطقه آفریقا و غرب آسیای پژو در پاسخ به این سوال که پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۸ خودروهای قدیمی و از رده خارج هستند، چرا می خواهید این محصولات تاریخ مصرف گذشته را به ایران بیاورید؟ گفت: پژو ۳۰۱ فیس لیفت که قرار است در ایران تولید شود، هنوز در دنیا عرضه نشده و پلتفرم این دو خودرو حداقل تا ۱۰ سال آینده در سبد محصولات پژو باقی خواهد ماند، ما این پلتفرم را ارتقا می دهیم و قطعا استاندارد یورو ۶ و یورو ۷ را پاس خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا