ایران

ورود سامانه بارشی جدید به ایران

 

 

 

اخبار,اخبار اجتماعی,سازمان هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود یک سامانه بارشی از شمال شرق عربستان و کویت به کشور، از فعالیت این سامانه از روز سه‌شنبه تا اوایل پنجشنبه در خلیج فارس خبر داد.

 احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، از اواخر وقت روز دوشنبه دوم آذر، بتدریج با عبور امواج تراز میانی جو از بخش‌های جنوبی کشور، ابتدا برای بخش‌های جنوبی خلیج فارس و بتدریج در روز سه‌شنبه با حرکت سامانه به سمت شرق، علاوه بر این مناطق برای غرب تنگه هرمز ابرناکی، وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در روز چهارشنبه نیز در مناطق ذکر شده فعال خواهد بود و بتدریج روز پنجشنبه فعالیت آن تضعیف خواهد شد، افزود: از روز سه‌شنبه تا چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و در روز چهارشنبه دریای عمان مواج خواهد بود. در سایر مناطق کشور از امروز تا پایان هفته جوی آرام خواهیم داشت که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی خواهد بود.

وظیفه در ادامه ضمن اشاره به اطلاعیه اخیر سازمان هواشناسی کشور گفت: براساس آخرین الگوهای جوی، یک سامانه بارشی بتدریج از شمال شرق عربستان و کویت وارد شده و روز سه‌شنبه تا اوایل پنجشنبه در خلیج فارس فعال خواهد بود. با توجه به خروجی مدل‌های عددی گذر شرق سوی این سامانه عمدتا از فراز نیمه جنوبی خلیج فارس و سواحل جنوبی آن خواهد بود و انتظار می‌رود این سامانه طی روز سه‌شننبه تا اوایل پنجشنبه عمدتا در مناطق جنوبی تا میانی خلیج فارس و سپس تنگه هرمز به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه با وجود هوای گرم مرطوب در سطوح زیرین جو و گسترش تدریجی هوای سرد در ترازهای میانی شرایط برای رخداد ناپایداری همرفتی و تشکیل ابرهای جوششی مهیا خواهد شد، افزود: طی روزهای سه‌شنبه تا چهارشنبه وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در جزایر خلیج فارس و با احتمالا در سواحل جنوبی بوشهر و سپس سواحل غربی هرمزگان دور از انتظار نیست، همچنین در این مدت خلیج فارس و سواحل بوشهر مواج پیش‌بینی می‌شود، که توصیه می‌شود شناورهای کوچک احتیاط لازم را بکار گرفته و از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان امروز تهران صاف در پاره‌ای نقاط غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای 16 و 5 درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز سه‌شنبه، صاف، در پاره‌ای نقاط غبار محلی و در روز چهارشنبه صاف، در پاره‌ای نقاط غبارآلود با بیشینه و کمینه دمای 15 و 6 درجه سانتیگراد خواهد بود. 

 

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =

دکمه بازگشت به بالا