مشهد

ورود ۲۳۳ دستگاه اتوبوس یورو ۴ به ناوگان مشهد تا پایان سال جاری

 

وادی بردی اتوبوس حامل تروریست

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از ورود ۲۳۳ دستگاه اتوبوس یورو ۴ کف کوتاه به ناوگان مشهد تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی‌اصغر نیشابوری در مراسم رونمایی از نخستین اتوبوس درون‌شهری یورو ۴ کف کوتاه مجهز به فیلتر کاهنده مواد آلاینده DPF که در پایانه انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: شهر مشهد به عنوان شهری پیشتاز موفق شد تا از اولین اتوبوس یورو ۴ کف کوتاه تولید داخل رونمایی کند. تفاوت این نوع از اتوبوس با اتوبوس‌های خریداری شده استاندارد آلایندگی یورو ۴ آن است.

نیشابوری با بیان اینکه خرید هر دستگاه اتوبوس یورو ۴ کف کوتاه ۵۵۰ میلیون تومان هزینه دارد، اضافه کرد: تا پایان سال جاری ۲۳۳ دستگاه از این نوع اتوبوس خریداری و وارد ناوگان شهری مشهد خواهد شد. سوخت گازوییلی که در شهر مشهد توزیع می‌شود PPM50 گوگرد دارد و بالاترین استانداردی که مصرف این نوع سوخت را دارد اتوبوس‌های یورو ۴ است.

نیشابوری درباره استفاده از اتوبوس‌های یورو ۵ و ۶ در شهر مشهد گفت: به دلیل عدم تامین سوخت مورد نیاز برای این نوع استاندارد امکان استفاده از اتوبوس‌های یورو ۵ و ۶ در مشهد وجود ندارد و برخی از شهرها استفاده از این نوع اتوبوس را به دلیل عدم تامین سوخت آن متوقف کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در زمینه مناسب‌سازی اتوبوس‌ها برای معلولان اضافه کرد: در ناوگان قدیمی مشهد به دلیل ارتفاع بالای کف اتوبوس امکان نصب بالابر و رمپ وجود ندارد بنابراین مقرر شده در قراردادهای جدید خرید اتوبوس الزما اتوبوس کف کوتاه خریداری شود.

وی ادامه داد: اتوبوسی که امروز رونمایی شده است امکان تنظیم ارتفاع کف را دارد و همچنین به سیستم هوشمند ترمز مجهز است که ایمنی مسافران نیز تامین می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − ده =

دکمه بازگشت به بالا