مشهد

ورود ۳ میلیون زائر به مشهد در دهه پایانی ماه صفر پیش‌‌بینی می‌شود

زائران پیاده امام رضا(ع)

مدیرکل هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود در دهه پایانی ماه صفر ۳ میلیون نفر زائر به مشهد مقدس وارد شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید حمید موسوی ظهر امروز در نشست خبری جهاد خدمت که در سالن جلسات ساختمان شمس شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: ایام پایانی صفر برای مشهد روزهای ویژه‌ای به حساب می‌آید زیرا فرصت مغتنمی است که مجاوران وظیفه میزبانی خود را به طریق احسن برای زائران امام رضا (ع) انجام دهند.

وی تصریح کرد: همه توده‌های مردم باید به شأنیت مقام زائر امام مهربانی‌ها دقت داشته و برند خوبی را برای شهر مشهد مقدس ایجاد کنند به‌گونه‌ای که بهترین نحوه خدمات رسانی به زائر در امور مختلف در مشهد انجام گیرد.

مدیرکل هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه از سال گذشته در حوزه ورود مردم برای میزبانی از زائران پیاده آخر صفر اقدامات مناسبی در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس انجام شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها در راستای ارتقای فرهنگ میزبانی حرکتی را شکل داده‌اند که ساماندهی افرادی که قصد ارائه خدمات به زائران پیاده در قالب جهاد خدمت را دارند یکی از اقدامات مهم در این حوزه است که در واقع خادمان افتخاری زائران پیاده را در امور مختلف جانمایی و وظایف آنها را نظارت و راهبری می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه سال گذشته در دهه پایانی صفر نزدیک به 3 میلیون نفر به مشهد سفر کرده‌اند، تأکید کرد: از این تعداد در حدود 260 هزار نفر به صورت کاروان‌های پیاده وارد مشهد شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد برای امسال به 300 هزار نفر برسد.

وی با اشاره به نیازهای مختلف زائران در طول مسیر خاطرنشان کرد: حجم کار بسیار گسترده‌ای برای خدمات رسانی به افراد در دستور کار بوده که آستان قدس رضوی و دفتر تبلیغات اسلامی با ارسال روحانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی توانسته‌اند بخشی از اقدامات را اجرایی کنند.

مدیرکل هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ورود زائران به مشهد مقدس در سال‌های گذشته در دهه پایانی صفر با رشد همراه بوده و به همین علت پیش بینی می‌شود که تعداد زائران ورودی امسال در همین بازه زمانی به بیش از 3 میلیون نفر برسد.

موسوی با تأکید بر اینکه افزایش تعداد زائران پیاده به هیچ عنوان جزو برنامه‌های در نظر گرفته شده در مشهد مقدس نیست، بیان کرد: با این حال با توجه به اینکه دهه پایانی صفر به ایام تابستان نزدیک‌تر می‌شود طبیعی است که تعداد زائران پیاده در این سال‌ها روند افزایشی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا