مشهد

ورود ۸۰ دستگاه خودرو بیسیم بانوان به چرخه حمل و نقل مشهد

فاطمه غیور

رئیس کارگروه عفاف و حجاب شورای شهر مشهدمقدس گفت: شرکتی به منظور تجهیز تاکسی بیسیم بانوان اعلام آمادگی کرده و ۸۰ دستگاه خودرو از اول خرداد ماه به منظور امنیت عمومی بانوان به جمع ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مشهد اضافه می‌شود.

فاطمه غیور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عظیمی از ترددهای شهری توسط بانوان به صورت روزمره انجام می‌شود نیاز است تا امکانات بهتری در حوزه حمل و نقل عمومی برای امنیت از بانوان صورت گیرد.

وی افزود: در کنار تفکیک بانوان و برادران در اتوبوسرانی و مترو به منظور رفاه اجتماعی بانوان فضایی در مینی بوس و ون‌های سطح شهر تعریف شده اما برای افزایش امنیت در تاکسی نیز تاکسی بیسیم ویژه بانوان با عنوان 1820 راه اندازی شده اما تعداد تاکسی‌های بانوان با توجه به اینکه 50 درصد جامعه شهر مشهد را بانوان تشکیل می‌دهند جوابگوی نیاز مردم نیست.

رئیس کارگروه عفاف و حجاب شورای شهر مشهد تصریح کرد: در حال حاضر تاکسی بیسیم 1820 به صورت مشترک با تاکسی 133 فعالیت دارد و برای گسترش حوزه بانوان دو راه بیشتر نداشتیم یا اینکه ظرفیتی از 133 را به خانم‌ها اختصاص دهیم و یا اینکه شرکتی مستقل برای فراهم کردن امکانات ایجاد شود.

غیور عنوان کرد: در حال حاضر شرکتی به منظور تجهیز تاکسی بیسیم بانوان اعلام آمادگی کرده و 80 دستگاه خودرو از اول خرداد ماه به منظور امنیت عمومی بانوان به جمع ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مشهد اضافه خواهد شد.

عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: مصوبه  427 شورای عالی انقلاب فرهنگی برای شهرداری‌ها، 10 وظیفه اعلام کرده که در حوزه عفاف و حجاب یکی از آنها  افزایش تسهیلات حمل و نقل شهری به منظور راه اندازی توسعه و تاکسی ویژه بانوان که از سال 84 این مصوبه ابلاغ شده اما هنوز اجرای آن در شهرداری‌های کشور صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: گسترش اماکن عمومی مانند پارک‌ها، اماکن ورزشی برای دختران و زنان و ایجاد فضا برای آزادی بانوان و رعایت حجاب، بوستان ریحانه و حجاب در مشهد ویژه بانوان افتتاح شده است ضمن اینکه پارک ملت مناسب سازی شده و در پارک‌هایی مانند نصرت و پارک‌های بالای 5 هکتار باید فضای مناسبی برای بانوان لحاظ شود.

غیور گفت: 8 اردیبهشت ماه همزمان با آغاز هفته شورا، ایستگاه مترو ریحانه افتتاح خواهد شد و از طریق این ایستگاه بانوان می‌توانند خود را از هر نقطه شهر به این پارک برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا