مشهد

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز تا تا پایان هفته جاری و افزایش قابل ملاحظه گرادیان فشار هوا باعث افزایش شدت وزش باد در غالب نقاط استان خواهد شد.

یحیی قاینی پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: سرعت وزش باد در استان خراسان رضوی فردا سه‌شنبه شدت می‌گیرد و تا پایان هفته جاری وزش باد به نسبت شدید تا شدید در این استان ادامه دارد.

وی افزود: وزش باد در مناطق بادخیز استان به ویژه در عصرهای چند روز آینده همراه با گرد وخاک تداوم خواهد داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: امروز وزش باد در خراسان رضوی همراه با افزایش ابرناکی در مناطق کوهستانی استان نسبت به روز گذشته شدت می‌گیرد، اما تا پایان هفته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

قاینی پور با اشاره به اینکه دمای هوا در مناطق مختلف استان امروز حدود چند درجه افزایش می‌یابد و تا پایان هفته نوسان جزئی دارد، گفت:  بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۳۳ درجه سلسیوس پیش بینی شده است و کمینه دمای هوای مشهد تا پایان هفته جاری بین ۲۰ و ۲۱ درجه متغیر است.  

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۴ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای  ۳۸ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان بجستان با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا