ایران

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد رشد ۵۰ درصدی صادرات آبزیان/ هدف‌گذاری صادرات ۳۰ هزار تن انواع آبزیان به روسیه

۱۸۱۸۴۲۰

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات انواع آبزیان امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته و امیدواریم بتوانیم ۳۰ هزار تن انواع آبزیان را به روسیه صادر کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمود حجتی صبح امروز در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران در مورد نحوه تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی گفت: این منابع تقریباً به دو پروژه بزرگ اقتصاد مقاومتی مدنظر ما یعنی توسعه گلخانه‌ها و پرورش ماهی در قفس به دلیل مزیت‌ اقتصادی که دارند، اختصاص می‌یابد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای افزایش بهره‌وری آب باید به توسعه گلخانه‌های توجه بیشتری شود، خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی برای تأمین منابع موردنیاز سرمایه‌گذاران در بخش‌های توسعه گلخانه‌ای و پرورش ماهی در قفس نداریم.

حجتی یکی از ظرفیت‌های مسکوت مانده در بخش شیلات را پرورش ماهی در قفس دانست و افزود: شرکت‌های زیادی در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نهاده‌های موردنیاز بر اساس وضعیت دریاهای جنوب و شمال کشورمان را هم تأمین کرده‌اند.

وی همچنین از تولید ۱۶ هزار تن ماهی در قفس در سال گذشته خبر داد و افزود: پیش‌بینی ما این بود که ۲۰ هزار تن به این روش تولید شود و امسال هم باید ۵۰ هزار تن ماهی در قفس طبق برنامه‌ریزی‌ تولید کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: در برنامه ششم توسعه تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی را در دستورکار داریم و طبق ارزیابی‌های اولیه قابلیت تولید یک میلیون تن ماهی به روش پرورش در قفس در کشور ما با توجه به دسترسی آب‌های شمال و جنوب وجود دارد.

حجتی همچنین در مورد صادرات آبزیان به‌ویژه میگو گفت: گزارشات رسیده از ۴-۵ ماهه نخست امسال حاکی از آن است که بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد در این زمینه رشد داشته‌ایم.

وی از ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای محصولات شیلات به‌ویژه میگو خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۰ هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شد که امسال این رقم به ۲۷ هزار تن رسیده که بخش زیادی از آن صادر شده است. همچنین ۸ هزار تن انواع آبزیان را به روسیه صادر کرده‌ایم که عمده آن ماهی قزل‌آلا بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی از هدف‌گذاری صادرات ۳۰ هزار تن انواع آبزیان به روسیه خبر داد و گفت: امیدواریم از این محل ارزآوری مناسبی را برای کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار فارس، دومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات و آبزیان از صبح امروز تا ششم آبان‌ماه در سالن ۱۸ و ۲۲ نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است که انواع شرکت‌های فعال در حوزه تولید نهاده‌های شیلات، غذاهای فرآوری شده و ماشین‌آلات وابسته در قالب ۱۰۵ غرفه در این نمایشگاه حضور دارند. امروز وزیر جهاد کشاورزی و صالحی رئیس سازمان شیلات به همراه مسئولان ذی‌ربط این حوزه برای افتتاح نمایشگاه از غرفه‌های این محل بازدید کردند.

tabligh kanal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا