ایران

وزیر خارجه فرانسه همراه با یک هیات بلند پایه وارد تهران شد

وزیر خارجه فرانسه همراه با یک هیات بلند پایه وارد تهران شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه برای گفت وگو با مقام های ایران درخصوص مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی و همچنین روابط دوجانبه لحظاتی پیش وارد تهران شد.

وزیر امور خارجه فرانسه همراه با یک هیات بلند پایه لحظاتی پیش وارد تهران شد، او صبح امروز (دوشنبه) علاوه بر ملاقات و مذاکره با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با دیگر مقام های ارشد کشورمان نیز دیدار خواهد کرد.

رایزنی درخصوص راه های گسترش روابط دو جانبه و تبادل نظر درباره مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله محورهای این گفت وگوها خواهد بود.

 ان مارک آیرو وزیر خارجه پیشین فرانسه آخرین دولتمرد بلند پایه این کشور بود که اسفندماه سال گذشته به تهران سفر کرد.

به گزارش تسنیم، «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه در آستانه سفر به تهران، تهدید کرد در صورتی که ایران مسائل پیرامون برنامه موشکی خود را حل نکند با تحریم روبه‌رو خواهد شد.

«لودریان» در مصاحبه با روزنامه «ژورنال دو دیمانش» گفت: «برنامه موشک‌های بالستیک ایران که چند هزار کیلومتر برد دارند، با قطعنامه‌های شورای امنیت سازگار نیستند و فراتر از نیاز ایران برای دفاع از مرزهایش  هستند».

او در ادامه این ادعاها گفت: «در صورتی که این مشکل مستقیماً حل نشود، این کشور با خطر تحریم‌های جدید مواجه خواهد شد».

فرانسه در ماه‌های بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا رهبری فشارهای اروپا علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را به‌عهده داشته است. پاریس، اولین کشور اروپایی بود که بحث «توافق مکمل برجام» برای محدود کردن برنامه موشکی ایران را به‌میان آورد.

اطلاعات مشاغل مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا