ایران

وضعیت مفقودان فاجعه منا با تطبیق DNA بزودی معلوم می‌شود

اخبار,اخبار اجتماعی, حادثه سرزمین  منا

  رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امیدواریم با تطبیق DNA پیکر سایر مفقودان ایرانی فاجعه منا پیدا شود.

سعید اوحدی گفت: از رخداد منا به عنوان یک فاجعه نام می‌برم و باید گفت تفکر متحجر بر فرآیند حج سبب شد با این مصیبت سنگین مواجه شویم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: زائران امسال مراسم برائت از مشرکین را با شکوه تمام در روز عرفه برگزار کردند و نفرت خودشان را از آمریکا و دشمنان اعلام کردند.

اوحدی درادامه افزود: زائران ما براساس دستورالعمل‌ها عمل کردند، اما متاسفانه در مقاطعی پلیس عربستان راه زائران ما را در ورودی مسیر‌ها بست و از ۴۵۰ کاروان ما ۳۳ کاروان را به اجبار به خیابان ۲۰۴ هدایت کرد درحالیکه بقیه کاروان‌های ما بدون حادثه از مسیر اصلی تعیین شده برای زائران ایرانی به جمرات رفتند.

وی در خصوص علت دیگر وقع این فاجعه تلخ و مرگبار گفت: زائران کشورهای دیگر نیز که خیمه‌های آنان در خیابان ۲۰۴ مستقر بود، در مسیر برگشت به جای دور زدن، از مقابل زائران وارد شدند.

او گفت: سوء‌تدبیر رخ‌داده از سوی عربستان موجب تقابل جمعیت بالای زائران و جان باختن بیش از ۷ هزار نفر از زائران کشورهای اسلامی شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پس از حادثه ابین ۵ تا ۶ هزار پیکر جان باختگان در سردخانه‌ها وجود داشت و فرزندان شما برای یافتن زائران تلاش بسیاری انجام دادند، اظهار کرد: تنها صدایی که در عربستان شنیده شد صدای ایران بود که توانست پیکرهای خود را به کشور انتقال دهد.

اوحدی اضافه کرد: هنگامی که خدمت مقام معظم رهبری مشرف شدیم ایشان تأکید داشتند نخست خاطره منا را زنده نگه داریم و همچنین پیگیری حقوقی این حادثه با جدیت دنبال شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان یادآور شد: امیدواریم با تطبیق DNA وضعیت سایر مفقودان ایرانی فاجعه منا در آینده نزدیک مشخص شود.

 

 اخباراجتماعی  –  ایلنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 4 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا