مشهد

وضعیت هشدار در ۱۱ ایستگاه سنجش کیفیت هوای مشهد

آلودگی هوا

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۱۱ ایستگاه پایش آلودگی هوا در مشهد مقدس وضعیت هشدار برای تمام سنین را گزارش داده‌اند.

حمید صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درمشهد مقدس اظهار داشت: میانگین هوای امروز برای سومین روز پیاپی در مشهد مقدس در وضعیت هشدار قرار گرفته و میانگین کیفیت آن ناسالم و در وضعیت هشدار است.

وی با اشاره به سیر صعودی میزان آلاینده‌های هوا در مشهد مقدس، بیان کرد: میانگین شاخص آلاینده‌های هوا در مشهد امروز 146 واحد رسیده و این در حالی است که شاخص بالای 150 آبوده برای تمام گروه‌ها اعم از حساس و عادی است.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته شاخص آلودگی به ترتیب 126 و 116 واحد بوده که این میزان تقریبا بی‌سابقه است.

صالحی با اشاره به گزارشات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در مشهد مقدس، تصریح کرد: به طور کل 20 ایستگاه در مشهد وجود دارد که از این تعداد 14 عدد وضعیت هوای آلوده را گزارش داده‌اند و از 14 ایستگاه آلوده 11 عدد آنها در وضعیت هشدار برای تمام گروه‌ها هستند.

وی با اشاره به ترتیب میزان آلودگی ایستگاه‌ها در مشهد مقدس، بیان کرد: بر اساس گزارشات میزان آلودگی ایستگاه تقی‌آباد 162، سرافرازان 161، خیام جنوبی و سمزقند 158، نخریسی157، شهید مفتح و خیام شمالی 155، امامیه 154، چمن 153، الهیه 152 و سجاد 150 واحد بوده که برای تمام گروه‌های جامعه در وضعیت هشدار قرار دارند همچنین ایستگاه‌های شهید آوینی با 145، شهید کریمی با 142 و صدف با 136 پی.اس.آی ایستگاه‌های آلوده برای گروه‌های حساس هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به روند ماندگاری حجم آلاینده‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع ضرورت دارد مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و ترددهای غیر ضروری با خودروی شخصی و سفرهای درون شهری را کاهش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا