مشهد

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در لحظه تحویل سال اعلام شد

حرم امام رضا(ع)

مراسم تحویل سال نو از قبل از نماز ظهر و عصر در حرم مطهر رضوی با برنامه‌های متعدد و متنوع برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام سیدجلال حسینی درباره برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسب لحظه تحویل سال ۹۶ اظهار داشت: ویژه برنامه‌های تحویل سال نو از قبل از نماز ظهر و عصر با اجرای برنامه‌های متعدد و متنوعی از جمله قرائت قرآن، سرود و همخوانی، شعرخوانی و داستانگویی، سخنرانی، بیان احکام، اقامه نماز اول وقت ظهر و عصر، قرائت زیارت امین‌الله، قرائت دعای توسل و قرائت دعای تحویل سال برگزار می‌شود.

حسینی افزود: با نزدیک شدن به لحظه سال نو نقاره حرم مطهر رضوی به صدا درمی‌آید و لحظه تحویل سال ۹۶ چون سال‌های گذشته تصاویر حرم رضوی و ضریح مطهر به صورت زنده و مستقیم از طریق شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش خواهد شد.  

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: پس از لحظه تحویل سال نیز بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ از بلندگوهای حرم مطهر پخش خواهد شد.

وی با اشاره به تشرف گسترده زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای استفاده از ویژه برنامه‌های تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی ابراز کرد: برای بهره‌مندی هرچه بیشتر زائران و مجاوران از برنامه‌های حرم مطهر رضوی، نمایشگرهای پهن پیکر در صحن‌ها، وروردی‌های حرم و رواق‌ها نصب شده است.

 حسینی یادآور شد: قبل از لحظه تحویل سال، حجج اسلام قرائتی و ماندگاری به ایراد سخنرانی و حاج احمد واعظی در مدح و منقبت حضرت زهرا(س) به مدیحه‌سرایی می‌پردازند و در ادامه دعای توسل با نفس گرم حاج مهدی سماواتی قرائت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همه خدام و خدمه حرم مطهر رضوی در ایام نوروزی به صورت فوق‌العاده به ارائه خدمت خواهند پرداخت، در این ایام حرم مطهر رضوی آمادگی پذیرایی از ۳ میلیون تشرف را به صورت روزانه دارد و طرح تردد به بهترین شکل برنامه‌ریزی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + دو =

دکمه بازگشت به بالا