مشهد

ویژه برنامه‌های “چراغ برات” در بهشت رضا(ع) برگزار می‌شود

مشهد|ویژه برنامه‌های "چراغ برات" در بهشت رضا(ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام حسین مهدوی دامغانی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع برنامه‌های نیمه شعبان اظهار داشت: در ایام نیمه شعبان طبق رسوم قدیمی مردم با مراجعه به مزار عزیزان خود برای آنها خیرات می‌کنند و سازمان فردوس‌ها به موازات این رسوم برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با اشاره به مصادف بودن این مراسم با میلاد امام زمان(عج) بیان کرد: طبق تاکیدات آیت‌الله علم‌الهدی مراسم‌هایی که برای این دو مناسبت در دستور کار قرار دادیم با محوریت برنامه‌های فرهنگی است.

دامغانی از برگزاری نمایشگاه‌ها و جشن‌هایی با موضوع مهدویت در این ایام خبر داد و گفت: غرفه‌های مشاوره، غربالگری، غرفه سلامت، فشار خون، کودک و غیره در نمایشگاه‌ها وجود دارد و برای بازدید عموم آزاد است.

وی عنوان کرد: ۴۰۵ دستگاه اتوبوس از ۱۲ پایانه از ۱۲ مسیر مردم را به آرامستان‌ها می رسانند؛ این اتوبوس‌ها از پایانه‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی، آزادی، مصلی، مفتح، فردوسی، خواجه‌ربیع، هاشمی‌نژاد و ذکریا نقل و انتقال شهروندان را انجام می‌دهند.

مهدوی دامغانی با بیان این که سرویس‌های اتوبوس تا ساعت ۲۱ به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند اظهار داشت: با اداراتی از قبیل مدیریت پسماند شهرداری، آتش نشانی و پلیس راه هماهنگی شده و برای جلوگیری از ترافیک محدودیت ترافیکی از طرف پلیس راه اعمال می‌شود.برای رفاه حال شهروندان عوارضی در اتوبان‌ها در این ایام رایگان خواهد بود.

وی ضمن اشاره به برپایی غرفه مهدویت در ابعاد ۸۰ متر مربعی یادآور شد: در طول یک سال و نیم گذشته در آرامستان تنها ۲۵۰ نفر به خاک سپرده شدند.

مهدوی‌دامغانی با اشاره به این که متاسفانه هنوز راه دسترسی آن مطلوب نیست بیان کرد: حل این مشکل را در دستور کار و برنامه‌های عملیاتی سال ۹۷ خود قرار دادیم که طبق آمار بهسازی راه این آرامستان نیازمند هفت میلیارد تومان بودجه است.

وی با اعلام این که پیش بینی می‌کنیم در ایام نیمه شعبان روزانه ۷۰ هزار خودرو مراجعه کننده داشته باشیم گفت: هزینه کفن و دفن بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/ ز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هفت =

دکمه بازگشت به بالا