خراسان

“پارچه و منسوجات” عمده‌ترین کالای قاچاق خراسان رضوی است

قاچاق پارچه

ابراهیم افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی هر نوع کالای قاچاقی به جز مواد مخدر را در رصد خود قرار داده است؛ حدود ۱۰ قلم کالا مورد رصد ما قرار دارد و به عنوان کالای هدف ما است زیرا بیشترین حجم قاچاق در این کالاها اتفاق می‌افتد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی گفت: پارچه، منسوجات، موبایل، طلا و خوردنی‌ها و کالاهای سلامت محور مانند مواد آرایشی و بهداشتی در رصد ما قرار دارند.

افشاری با بیان اینکه کالاهای قیمتی قاچاق نیز در رصد ما هستند گفت: مهمترین کالای قاچاقی که امسال در استان کشف شده پارچه و منسوجات و سپس طلا و نقره بوده، در این حوزه‌ها ظرفیت تولید بسیار مناسبی داریم و به همین دلیل در رصد اصلی ما این موارد قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه منسوجات تولید مناسبی داریم و کارخانجاتی نیز فعال است افزود: به همین دلیل در این حوزه حساسیت بیشتری داریم و در برخورد خود نیز این را مورد اولویت قرار می‌دهیم.

افشاری با اشاره به قاچاق موبایل در استان تاکید کرد: پس از اجرای طرح رجیستری مشکلات در این زمینه حل شده و حتی اگر اتفاقی رخ دهد و کالای قاچاقی وارد شود با توجه به برنامه ریزی طرح رجیستری، مشکل و نگرانی خاصی در این حوزه نداریم اما قبل از این جزو کالاهایی بود که بیشترین حجم کالای قاچاق در آن رخ می‌داد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی با اشاره به برندهایی که بیشترین فروش را در حوزه موبایل استان دارند گفت: اگر طرح رجیستری در این حوزه نیز اجرا شود به صورت سیستمی با قاچاق کالای آن برخورد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا