ورزش

“پارک‌های آبی” استخرهای مشهد را در آستانه ورشکستگی قرار داده‌ است

پارک آبی

رئیس هیئت شنا و شیرجه خراسان‌رضوی گفت: مجوز پارک آبی در مشهد دیگر نباید صادر شود چرا که در حال حاضر با توجه به فعالیت این پارک‌ها، استخرهای سطح شهر مشهد در معرض ورشکستگی قرار دارند.

مجید مشتاق عشق در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در حوزه استعدادیابی با آموزش و پرورش وارد همکاری شده‌ایم؛ البته در ماه رمضان با توجه به مسائل شرعی روزه، تمرینات زیر 14 سال و زیر 9سال برگزار می‌شود.

وی افزود: در لیگ نوجوانان که یک هفته بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود تمام شهرستان‌های استان حضور دارند؛ این مسابقات با 10 تیم در چهار رده سنی 6 تا 8سال، 9 تا 10، 11 تا 12 و 13 تا 14 سال برگزار می‌شود.همچنین مسابقات کشوری لیگ بزرگسالان  با تیم موج‌های آبی که چندین سال مقام اول لیگ را کسب کرده حضور پیدا خواهیم کرد. البته تیم شهید شوشتری از نیشابور نیز سال گذشته حضور داشت اما تا به امروز حضورش را در لیگ امسال قطعی نکرده است.

فقدان استخر استاندارد در استان

رئیس هیئت شنا خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما، نبود استخر استاندارد 50*21 است؛ در حال حاضر استخر هاشمی نژاد که در اختیار هیئت شنا قرار دارد  33*17 است و بیشتر استخر تمرینی و آموزشی است و با توجه به اینکه اکثر شناگران ما قهرمان هستند و تمرینات سنگین دارند این استخر برایشان مناسب نیست.

مشتاق عشق عنوان کرد: استخری در کنار هاشمی نژاد با استاندارد 50*21در دست ساخت است؛ اگر این استخر را در اختیار ما قرار دهند تمام مشکلاتمان رفع می‌شود.البته این استخر برای تیم ملی و مدارس شنا ساخته شده و برای تمرینات قهرمانی شناگران بسیار تاثیرگذار است.

شناگران استان در مجارستان

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج شناگر خراسانی در مجارستان به سر می‌برند که برای کسب سهمیه المپیک در این کشور به رقابت می‌پردازند و آخرین مسابقه آنها 9 تا 12 تیرماه برگزار می‌شود ضمن اینکه سه شناگر اعزامی به مجارستان از تیم موج‌های آبی هستند.

رئیس هیأت شنا خراسان رضوی گفت: دو سال پیش شناگران خراسان رضوی مسابقات آسیایی حضور پیدا کردند و رکوردهای سرعت در دست شناگران  خراسانی است ضمن اینکه تیم واترپلوی باشگاه ثامن مشهد نیز بسیار فعال است امیدواریم اسپانسرها همانطور که تا به امروز هیئت شنا و واترپلو را یاری کردند در سال 95 نیز از شناگران حمایت کنند.

موافق فعالیت پارک‌های آبی متعدد نیستم

مشثاق عشق با بیان این مطلب که نسبت به فعالیت پارک‌های آبی زیاد موافق نیستم گفت: باید در پارک‌های آبی به دنبال استاندارد سازی باشیم ضمن اینکه اگر از تعداد معقول بیشتر باشد به استخرهای ما آسیب می‌زند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت پارک‌های آبی با استخرهای سطح شهر برابری دارد و از طرفی پارک‌ها جنبه تفریحی دارند، شهروندان بیشتر ترجیح می‌دهند در این مکان‌ها حضور پیدا کنند به همین دلیل از آموزش فاصله می‌گیرند، به نظر من نباید دیگر مجوز پارک آبی در مشهد صادر شود چرا که در حال حاضر با توجه به فعالیت این پارک‌ها، استخرهای سطح شهر مشهد در معرض ورشکستگی قرار دارند.

مشهد کشش این تعداد پارک آبی را ندارد

رئیس هیئت شنا خراسان رضوی با بیان این مطلب که مشهد دیگر کشش پارک‌های آبی ندارد اظهار داشت: در شهر مشهد 74 استخر و چهار مجموعه آبی فعال است.

مشتاق عشق گفت: در استان خراسان رضوی 500 شناگر نیمه حرفه‌ای فعال هستند و 9 هزار نفر نیز از طریق مدارس شنا سازمان یافته شده‌اند همچنین بیش از هزار نفر نیز از طریق کلاس‌های آموزشی مدارس در این رشته فعالیت دارند.

فعالیت 15 مدرسه شنا در استان

وی با اشاره به اینکه 15 مدرسه شنا در سطح استان خراسان رضوی داریم افزود: دو مدرسه شنا در مشهد و 7 مدرسه در سایر شهرستان‌ها فعالیت دارند ضمن اینکه شهرستان نیشابور، سبزوار، سرخس، تربت حیدریه و تربت جام و قوچان شهرستان‌های فعال در ورزش شنا هستند.

رئیس هیئت شنا خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: تمام  هدف ما کسب سهمیه المپیک است و امیدواریم بتوانیم برای دومین بار سهمیه کسب کنیم؛ پیش از این در سال 2000 یک سهمیه از خراسان رضوی کسب کرده بودیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 15 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا