مشهد

پارک‌های آبی مشهد بیش از حد مجاز پذیرش می‌کنند/تعداد ناجیان در استخرها استاندارد نیست

استخر

رئیس هیئت نجات غریق استان خراسان‌رضوی گفت: از مشکلاتی که در پارک‌های آبی با آنها در فصل تابستان روبه ‌رو هستند استفاده بیش از حد از ظرفیت استاندارد است و اگر ظرفیت هزار نفری دارند، به ۲ هزار نفر اجازه حضور ورود می‌دهند.

احمد کیفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در کل سال هیئت نجات غریق از استخرهای شنا در استان بازرسی می‌کند و در سال جاری از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰ استخر بازرسی انجام شده است.

وی تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که در استخرها با آنها مواجه هستیم تعداد کمتر از استاندارد ناجیان استخر است و دلیل آن هم پرداخت حق‌الزحمه کمتر است.

رئیس هیئت ناجیان غریق استان خراسان‌رضوی گفت: از دیگر مشکلاتی که در پارک‌های آبی با آنها در فصل تابستان روبه ‌رو هستند استفاده بیش از حد از ظرفیت استاندارد است و اگر ظرفیت هزار نفری دارند، به ۲ هزار نفر اجازه حضور ورود می‌دهند.

کیفی اظهار داشت: با مشاهده تخلفات توسط بازرسی هیئت نجات غریق ابتدا به مدیر مجموعه گزارش می‌شود و در مرحله بعد در صورت عدم رعایت گزارشی به اداره‌کل تربیت بدنی استان ارسال می‌شود. در سال گذشته یک نفر در استخرهای مشهد غرق شد که با کارشناسی انجام شده ناجیان غریق مقصر شناخته شدند و مجوزشان باطل شد.

رئیس هیئت ناجیان غریق استان خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی در نجات غریق جز استان‌های برتر و در سال گذشته رتبه دوم را در بین هیئت‌های استان کسب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + شش =

دکمه بازگشت به بالا