مشهد

پایگاه‌های اورژانس در مراکز آتش‌نشانی مشهد احداث شود

قدیری طرقی

عضو شورای شهر مشهدمقدس گفت: سالن‌های بحران و ایستگاه‌های آتش‌نشانی متعددی در سطح شهر وجود دارد که پیشنهاد می‌دهم در هر کدام از این مکان‌ها یک پایگاه اورژانس نیز مستقر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حسن قدیری طرقی ظهر امروز در نطق پیش از دستور شورای شهر مشهد مقدس اظهار داشت: حادثه پلاسکو اگر چه تلخ بود اما تجربه گران‌سنگی برای ما بجا گذاشت. جمعی از شهروندان در این حادثه درگذشتند و جمعی از آتش‌نشانان قهرمان نیز به شهادت رسیدند و اگر جانفشانی این افراد نبود چه بسا فاجعه بزرگ انسانی ذر تهران رخ می‌داد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به آتش‌نشانان شده و در مسیر زندگی و کار آنها گام برداریم. ما هم به همین دلیل با خصوصی‌سازی آتش‌نشانی مخالفت کردیم زیرا دلگرمی لازم به آتش‌نشانان توسط بخش خصوصی داده نمی‌شود.

قدیری طرقی بیان کرد: مجهزترین ماشین‌آلات آتش‌نشانی نیز نهایتاً تا ۱۲ طبقه را پوشش می‌دهند پس باید برای ایمنی بیشتر برج‌ها و بلند مرتبه‌ها به سیستم اطفای حریق مجهز شوند.

وی با تاکید بر اینکه نیروی آتش‌نشان باید به‌عنوان یک ضابط قضایی عمل کند، ابراز کرد: وقتی اخطارهای متعددی به ساختمان‌های نا ایمن دیده می‌شود و به آن توجهی نمی‌شود پس راهی به جر پلمب باقی نمی‌ماند.

رئیس کمیسیون ویژه حاشیه شهر شورای شهر مشهد مقدس ادامه داد: بهتر است شورا و شهرداری به این موضوع ورود پیدا کرده و تذکر سختی به ساختمان‌های نا ایمن بدهد.

قدیری طرقی گفت: سالن‌های بحران و ایستگاه‌های آتش‌نشانی متعددی در سطح شهر وجود دارد که پیشنهاد می‌دهم در هر کدام از این مکان‌ها یک پایگاه اورژانس نیز مستقر شود.

وی همچنین به ایجاد مشکلاتی در احداث معبر محمد آباد نیز خاطرنشان کرد: این معبر تاکنون ۳۷ کشته داده است. شهرداری تمام قد به این موضوع ورود پیدا کرد که تشکر می‌کنیم اما کارخانه قند به عنوان مستاجر این زمین مقاومت می‌کند و همکاری لازم را ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا