مشهد

پایگاه‌های فرهنگی “آداب زیارت” در حرم مطهر رضوی افتتاح شد

افتتاح پایگاه زیارت

پایگاه‌های فرهنگی “آداب زیارت” حرم مطهر رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از ستاد خبری جشن‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی، آئین افتتاحیه پایگاه‌های فرهنگی «آداب زیارت» حرم مطهر رضوی در شامگاه ششمین روز دهه کرامت با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، مدیران و معاونان آستان قدس رضوی و جمع کثیری از زائران و مجاوران امام هشتم(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

تلاوت قرآن کریم توسط گروه همخوانی جواد الائمه(ع) از نوجوانان دارالقرآن کریم، ارائه گزارشی از برنامه‌های پایگاه‌های فرهنگی آداب زیارت توسط رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی و سخنرانی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های این افتتاحیه بود.

مهدی لسانی؛ رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: پایگاه‌های فرهنگی آداب زیارت با الگوگیری از شهدای 4 کشور مقاومت طراحی شده و متشکل از کارگاه‌های نماز، مهدویت، آداب زیارت، تدبر در قرآن، کبوترانه (ویژه کودکان)، مشاوره دینی، پاسخگویی به سوالات دینی و اعتقادی است. این کارگاه‌ها در صحن‌های جامع رضوی، هدایت، کوثر و باغ رضوان ویژه عموم زائران برپا شده که در طول تابستان هر روز از ساعت 18 تا 24 با حضور مسئولان و کارشناسان مذهبی به زائران حضرت رضا(ع) خدمات رسانی فرهنگی می کند.

وی افزود: اداره پاسخگویی به سوالات دینی زیر نظر معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی این برنامه را در راستای آشنایی زائران امام رضا(ع) با آداب زیارت در صحن و سرای حرم مطهر رضوی برگزار می‌کند.

لسانی گفت: پایگاه‌های فرهنگی «آداب زیارت» با رهنمودهای تولیت آستان قدس رضوی در دسترس زائران و مجاوران قرار دارد و ارائه این برنامه‌های فرهنگی ‌در 4 پایگاه “آداب زیارت” انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اسامی این پایگاه‌ها، براساس نام شهدای 4 کشور محور مقاومت عراق، لبنان، فلسطین و ایران انتخاب شده تصریح کرد: پایگاه صحن هدایت با نام شهید بنت‌الهدی صدر، پایگاه باغ رضوان با نام شهید حاج رضوان، پایگاه صحن قدس با نام شهید فتحی شقاقی و پایگاه صحن جامع رضوی با نام شهید هاشمی‌نژاد نامگذاری شده است.

در پایان این مراسم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی و مدیران و معاونان آستان قدس رضوی از غرفه‌های پایگاه‌های فرهنگی «آداب زیارت» بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا