مشهد

پراکندگی فضای سبز در سطح مشهد مقدس مطلوب نیست

کاظمی

معاون خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس گفت: در حال حاضر، پراکندگی فضای سبز در سطح مشهد مقدس مطلوب نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، خلیل‌الله کاظمی ظهر امروز در نشست‌خبری روز درختکاری که در سالن شهدای شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار داشت: 110 هزار اصله درخت برای روز درختکاری جهت توزیع بین شهروندان مشهدی در نظر گرفته شده که تعدادی از آن‌ها مثمر و تعداد دیگری غیرمثمر بوده و به صورت نمادین 11 هزار اصله درخت در روزهایی که برای درختکاری در مناطق در نظر گرفته شده به نام شهدای محلات کاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها در شهر مشهد منابع آبی بوده و اساسی‌ترین اقدام در این حوزه احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب برای تأمین آب فضای سبز کشور است، خاطرنشان کرد: هم اکنون نخستین تصفیه خانه با ظرفیت 24 هزار متر مکعب در سال با رقم سرمایه گذاری 200 میلیارد تومان در ضلع جنوبی پارک غدیر با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

معاون خدمات شهری و خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: همچنین 14 تصفیه خانه محلی که جمع کل فاضلاب تصفیه شده آنها 6.5‌متر مکعب در سال است، در دستور کار قرار گرفته و هماهنگی‌های آن انجام شده و لایحه آن در حال تنظیم برای تقدیم به شورای اسلامی شهر مشهد است.

کاظمی با اشاره به هزینه‌های نگهداری فضای سبز در شهر مشهد، بیان کرد: هزینه نگهداری فضای سبز شهر مشهد مقدس در سال 130 میلیارد تومان است و این میزان از تأمین آب گرفته و تا مباحث دیگر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه کمربند جنوبی هم اکنون یکی از اقدامات بسیار مهم در حوزه فضای سبز شهر مشهد است، تصریح کرد: تا کنون حدود 2500 هکتار از این کمربند اجرایی شده و علت تأخیر در اجرای آن نیز کمبود منابع مالی و اعتباری است که دولت در این بخش برای افراد در نظر می‌گیرد.

معاون خدمات شهری و خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: در سال جاری در حدود 10 میلیارد تومان برای دو کمربند شمالی و جنوبی هزینه شده برای آن در سال آینده نیز اعتبار مناسبی در نظر گرفته شده است.

کاظمی با بیان اینکه پراکندگی فضای سبز در شهر مشهد به صورت مطلوبی نیست، خاطرنشان کرد: در مناطقی مانند ثامن، یک و 8 شهرداری مشهد و یا بافت‌های حاشیه‌ای تراکم جمعیت به اندازه‌ای است که نمی‌توان برای آنها اقدامی به انجام رساند و برنامه‌ریزی در این مناطق برای گسترش باغ بام‌ها و پارک‎های محلی است.

وی ادامه داد:  ایجاد پارک‌های محلی برای تأمین فضای سبز مناطق یکی از دستور کارهای مهم معاونت خدمات شهری و محیط زیست بوده و 65 درصد اعتبارات معاونت به این بخش اختصاص پیدا کرده است.

معاون خدمات شهری و خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در محدوده ثامن تا کنون به 49 مورد باغ بام با حدود 800 متر مجوز صادر شده و در منطقه ثامن و یک شهرداری مشهد مقدس اجبار شده و افراد مکلف هستند در ساختمان‌های بزرگ حتما این موضوع را در نظر بگیرند و  میزانی که تا کنون اجرا شده در حد 5000 متر در منطقه ثامن بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا