مشهد

پرداخت هزینه ۴ میلیاردتومانی از سوی شهرداری مشهد به رسانه ملی کذب است

نصرپور

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی با تکذیب هزینه ۴ میلیارد تومانی پرداخت شده از سوی شهرداری به صدا و سیما بابت تبلیغات گفت: مطالب منتشر شده در این زمینه صحت نداشته و چنین مبلغی پرداخت نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محسن نصرپور ظهر امروز در نشستی خبری در محل صدا و سیما خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه رسانه ملی به‌عنوان بازوی کارآمد انقلاب عمل می‌کند، اظهار داشت: صدا و سیما توانسته با جذب مخاطبان، اعتمادسازی و همبستگی لازم را به‌دست بیاورد و همه دستگاه‌ها در به‌دست آوردن این پیروزی نقش موثر داشته‌اند.

وی رویکرد صدا و سیما را ایجاد نشاط، امید بخشی و فرهنگ‌سازی برشمرد و گفت: امسال سعی شده که ویژه برنامه‌هایی ساخته شود که در آن نوآوری وجود داشته باشد. ویژه برنامه‌ تلویزیونی هفت ساعته برای ایام نوروز تهیه شده که شامل ۴۲ آیتم موسیقی زنده، ارتباط با حرم، ارتباط با سرزمین راهیان‌نور، بخش‌های طنز و مراکز گردشگری استان است و از مهم‌ترین اهداف این برنامه حضور خود مردم است.

نصرپور با اشاره به ویژه برنامه صدا و سیما خراسان‌رضوی برای چهارشنبه آخر سال، عنوان کرد: آغاز برنامه‌های نوروزی صدا و سیما خراسان‌رضوی از چهارشنبه آخر سال است و شامل برنامه‌های متنوع و فیلم‌های سینمایی خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین برای شب‌های نوروز در صدای خراسان‌رضوی، روزانه برنامه “هشت سین” و در طول روز برنامه‌هایی شامل گزارش از شهرستان‌ها، سرودهای بهاری و ارتباط با مراکز استان‌ها و شب‌های نوروز برنامه‌های کارشناسی، گزارش‌های مختلف و برنامه داستانک که یک برنامه ترکیبی است را خواهیم داشت.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی افزود: ویژه‌برنامه نوروز تحت عنوان “و اینک بهار” برنامه ترکیبی با ضرب آهنگ تند، که انعکاس حضور انبوه مردم در حرم رضوی است که در کنار این برنامه آیتم نمایش، گفتار، تلفن، سرود و فرمایشات رهبری را نیز خواهیم داشت. همچنین ویژه‌برنامه طنز تحت عنوان “پیک بهاری” در رادیو، با ساختار ترکیبی و نمایشی  به صورت زنده پخش می‌شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های سیمای خراسان‌رضوی اظهار داشت: برنامه‌های سیمای خراسان‌رضوی از چهارشنبه آخر سال شروع می‌شود و شامل صبح خراسانی، شب خراسانی و در ساعت‌های مختلف پخش فیلم‌های متنوع است. برنامه “سفر بخیر” را با همکاری نیروی انتظامی در راستای اهمیت تصادفات جاده‌ای، ترافیک، توصیه‌های ایمنی و ماموریت‌های ناجا در حوزه ترافیک، در ایام نوروز خواهیم داشت.

نصرپور ادامه داد: ۱۳ برنامه نیم‌ساعته با محوریت ایران‌گردی و خراسان‌گردی، هر شب ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه از شبکه استانی خراسان‌رضوی پخش می‌شود و همچنین روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی و ۱۳ فروردین روز طبیعت چند ویژه‌برنامه خواهیم داشت.

وی با اشاره به رادیوهای برون‌مرزی صدا و سیما خراسان رضوی گفت: ویژه برنامه‌هایی را برای سه رادیو برون‌مرزی دری، ازبک و تاجیک خواهیم داشت که روزانه به پخش ویژه برنامه‌های نوروز، پخش موسیقی و یک سال ولایت خواهند پرداخت.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی در ادامه نشست بیان کرد: امسال فیلم “اشنوگل” به کارگردانی هادی حاجتمند و از تولیدات صدا و سیما خراسان‌رضوی تنها استانی بود که در بین ۲۴۵ فیلم به بخش چشم‌انداز جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرد و قرار است شهریورماه سال آینده اکران شود.

نصرپور با اشاره به موضوع مشهد ۲۰۱۷ بیان کرد: از ابتدا طرح موضوع برنامه‌های مختلفی در صدا و سیما خراسان رضوی داشتیم و عضو فعال مشهد ۲۰۱۷ هستیم.

وی راه‌اندازی رادیو تصویری زیارت را با توجه به وجود حرم مطهر رضوی به عنوان نقطه تمدنی ایران اسلامی با اهمیت برشمرد و بیان کرد: ۳ کمیته تولید و محتوا، فنی و برنامه‌ریزی در حال انجام کارهای رادیو زیارت هستند و زیرساخت‌های آن در حال آماده سازی است، استودیو پخش آن تکمیل شده و در حال آماده‌سازی استودیو تولید آن هستیم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مسئولان استان باید در این زمینه کمک کنند، افزود: این رادیو در سراسر کشور پخش می‌شود و هزینه‌ای حدود ۲۰ میلیارد تومان دارد که سهم استان ۵ میلیارد پیش‌بینی شده که باید از سوی آستان قدس رضوی، شهرداری و استانداری تامین شود.

وی با تکذیب هزینه ۴ میلیارد تومانی پرداخت شده از سوی شهرداری به صدا و سیما بابت تبلیغات افزود: مطالب منتشر شده در این زمینه صحت نداشته و چنین مبلغی نیز پرداخت نشده است.

نصرپور با اشاره به ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما خراسان رضوی بیان کرد: رسانه ملی با ارتباط گسترده‌ای که با مردم دارد، نقش بی‌بدیلی در انتخابات داشته و مهم‌ترین سیاست رسانه ملی، تبیین و اجرایی‌کردن گفتمان امام و رهبری است. از سوژه‌های مهمی که رهبر انقلاب تاکید بر آن داشتند تا در رسانه ملی بازتاب داده شود، انتخابات باشکوه، انتخاب اصلح، تقبیح روش‌های غربی و عدم مرعوبیت در مقابل دشمنان است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی ادامه داد: از سه ماه پیش ستاد برنامه‌های انتخابات را تشکیل دادیم و برنامه‌های مختلفی را که شامل دوره تبیینی که از اواخر اسفند تا اوایل فروردین، دوره تبلیغی از ۹ فروردین تا ۷ اردیبهشت، دوره تهیجی از ۸ اردیبهشت تا ۲۵ اردیبهشت، دوره فراخوان از ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت و ۱۰ روز دوره آرامش‌بخشی را خواهیم داشت.

نصرپور با اشاره به افتتاح آزمایشی شبکه ایران‌کالا برای نخستین‌بار در مشهد و نیشابور گفت: این شبکه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی ایجاد شده و روز پنجشنبه ۱۹ اسفند با ۴ ساعت برنامه در روز افتتاح می‌شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − شش =

دکمه بازگشت به بالا