مشهد

پروتکل‌های بهداشتی در ادارات مشهد ۶۴.۷ درصد رعایت می‌شود

فرماندار مشهد عنوان کرد: از دستگاه‌ها و مدیران آن پذیرفته نیست که پروتکل‌ها تا ۶۴.۷ درصد در ادارات رعایت شود. باید این مقدار به ۹۰ درصد برسد.
به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحمدرضا هاشمی امروز در چهارمین جلسه از شورای اداری شهرستان مشهد اظهار کرد: مدیر دستگاه‌ها در درجه اول باید به فکر سلامت خود، کارکنان و ارباب رجوع باشند و به افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، نباید خدمات ارائه شود. همچنین با توجه به شرایط موجود در بحران کرونا، دستگاه‌ها حق ندارند امتیاز آب، برق و گاز سرمایه‌گذار، کسبه و خانه‌های مسکونی را قطع کنند.

وی در خصوص افزایش شاخصه توزیع اعتبارات شهرستان خاطرنشان کرد: شاخصه توزیع اعتبارات شهرستان در مجلس بر سه محور محرومیت، جمعیت و وسعت استوار است. جمعیت شهرستان مشهد ۵۶ درصد از جمعیت استان است و در هیچ‌جا حاشیه شهری مانند محرومیت حاشیه شهر مشهد وجود ندارد. شهرستان مشهد از وسعت بالایی برخوردار بوده، بنابراین انتظار می‌رود تخصیص ۱۵درصد از اعتبارات تملک دارایی استان به مشهد به واقعیت نزدیک‌تر شود و این میزان بالای ۳۵ تا ۴۰ درصد برسد.

افزایش ۵ درصدی جرایم در خراسان رضوی

سرهنگ عباس صارمی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مشهد، با اشاره به عملکرد یک سال گذشته نیروی انتظامی مشهد عنوان کرد: هرگونه توفیق و موفقیتی که بوده، قطعا به خاطر مشارکت مردم، سمن‌ها و سازمان‌ها با ناجا بوده است. با توجه به شعار امسال که «با هم برای امنیت و سلامت» نام‌گذاری شده، باید بدانیم امنیت در جامعه حاصل تلاش بخش‌های مختلف است. امروز جامعه‌شناسان و جرم‌شناسان بر این باور هستند که تولید امنیت با بخش‌های مختلف اجتماع در ارتباط است و از طریق پیشگیری‌های وضعی، اجتماعی، کیفری و همکاری سازمان‌ها می‌توان آن را تامین کرد؛ بنابراین پلیس نگهبان امنیت است و همه دستگا‌ها در تولید امنیت دخیل هستند.

وی افزود: طی یک سال گذشته ماموریت‌‎های مختلفی در شرایطی همچون فراخوان‌ها، تجمعات، بنزین، چهارشنبه آخر سال، تعطیلی حرم مطهر در ابتدای سال و تشییع جنازه سردار قاسم سلیمانی داشته‌ایم. در مبارزه با کرونا نیزدر کنار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوده‌ایم و همکاری تنگاتنگی با آن‌ها داشته و داریم. همچنین ماموریتی که طی این این چند روز برای خاکسپاری استاد شجریان داشتیم، بدون هیچ دغدغه‌ای برگزار شد.

صارمی خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به بیکاری‌ها و مسائل اقتصادی خیلی در بروز و افزایش جرایم موثر است، اما خوشبختانه توانسته‌ایم جرایم را کنترل کنیم. پیگیری‌های کیفری و وضعی، همه در کاهش جرم دخیل است. بر اساس آمار طی ۵ ماه گذشته پلیس آگاهی رتبه اول در زمینه کنترل جرایم را نسبت به سایر استان‌ها کسب کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه جرایم خشن طرح‌‍‌های ویژه‌ای در نیروی انتظامی شهرستان طراحی شده، عنوان کرد: طی ۶ ماه ابتدایی امسال ۵ درصد افزایش جرم داشته‌ایم که در استان‌های دیگر این میزان بیش از این مقدار بوده است. همچنین در این مدت ما در کشف جرم ۱۷ درصد، در دستگیری ۱۲ درصد، در کشف مواد مخدر ۱۵۳ درصد و در کشف سلاح‌های غیرمجاز ۷۱ درصد موفقیت داشته‌ایم. همچنین ۲۹۵۵ معتاد متجاهر، ۱۰۰۴ توزیع‌کننده مواد، ۴۲۰ اراذل و اوباش، ۸۶۱ تبعه بیگانه، ۱۲ هزار سارق و ۹۷۰ سارقین به عنف را دستگیر کرده‌ایم.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − شش =

دکمه بازگشت به بالا